۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

نوبخت گفت: تا این لحظه شرکت پالایش و پخش و گاز حدود ٦٠٠٠ میلیارد تومان از سهم سازمان هدفمندی یارانه ها را پرداخت نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران گفت: منابع هدفمندی یارانه ها ازمحل افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین مجوز برداشت از خزانه تامین می‌شود که طی چند سال اخیر حدود ٤٨ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود این در حالی است که آنچه طی سال های اخیر از درآمد این بخش به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اختصاص پیدا کرده حدود ٣٢ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه سالانه منابع یارانه ها از خزانه برداشت می‌شود که این رقم حدود ٤٢ هزار میلیاردتومان است،عنوان کرد: با توجه به این که از سال ١٣٩٢ تنها یکبار افزایش قیمت حامل انرژی داشتیم عملا منابع و مصارف در ٤٢ هزار میلیارد به ٤٢ هزار میلیارد تومان بوده ؛این در حالی است که اگر قرار باشد منابع تا ٤٨ هزار میلیارد مجوز قانون بودجه پیش برود باید قیمت حامل های انرژی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

نوبخت ادامه داد: طبق اعلام مجلس، دولت در پنج ماه اول امسال حدود ١٢ هزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت‌های نقدی یارانه داشته است که  از منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در هر ماه بخشی به سازمان هدفمندی و بخشی هم به عنوان سهم و هزینه سازمان‌های مربوطه واریز می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین: تا این لحظه شرکت پالایش و پخش و گاز حدود ٦٠٠٠ میلیارد تومان از سهم سازمان هدفمندی یارانه ها را پرداخت نکرده است.

نوبخت افزود: که حساب این شرکت به دلیل بدهی مالیاتی بسته شد و نتوانست با وجود اینکه منابع در اختیار داشت آن را به ما پرداخت کند. در این حالت با توجه به اهمیت پرداخت یارانه نقدی در زمان مقرر ما این ٦٠٠٠ میلیارد را از خزانه برداشت کردیم .

نوبخت در پاسخ به سوال خبرآنلاین در این خصوص که چه نرخی برای نفت و دلار در بودجه ۹۷ پیش بینی خواهید کرد؟ گفت: اتفاقا دستور کار ستاد اقتصادمقاومتی در پنجشنبه هفته جاری همین دو نرخ است. ما یکشنبه هم جلسه داشتیم، اما نشد که تصمیم گیری کنیم. پنجشنبه با رییس جمهور جلسه داریم و این دو نرخ قطعی می شود و بعد به شما می گویم.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 0
    چرا افزایش قیمت حامل های انرژی که فشار بردوش مردم دست ببغل اگر می توانید وضعیت اقتصادی را درست در مسیر سود اوری قرار بدید واز ان محل تامین هزینه واگ نمی توانید کلا وبطور کلی یارانه نقدی که جز فقر وبیکاری چیزی برمردم عاید نداشت قطع کنید مخاص منتهای شما هستیم