بهمن و اسفند ۱۳۵۶ رسانه‌های ایران در التهاب خبر ربودن یک کودک و قتل وی بودند.

این موضوع به نطق پیش از دستور یکی از نمایندگان مجلس نیز کشیده شد.

علیرضاکبیری نماینده رامسر مجلس شورای ملی در سخنان خود گفت: موضوع دیگر عرایضم مربوط بحادثه جگرخراش قتل مهدی پورنیک بدست داریوش وجدانی می‌باشد آنچه مسلم است  آقای محمود پورنیک پدر طفل نه ساله بکلانتری ۳ تهران شکایت نموده سرویس مدرسه صدمترمانده بخانه اش مهدی را پیاده نموده پیکان زرد رنگی که راننده او جوان عینکی بود او را با خود برد وهمان بردنی بود که بارگشت نداشت. بالاخره از سرعت عمل بازپرس ودادستان در صدور قرار مجرمیت وکیفرخواست نمی‌توان گله نمود ولی باید با خیانت کاران آنچنان مقابله کردکه جرئت جسارت اینگونه جنایات از جانیان سلب شود .خرابکاران بین المللی از کمونیست و فاشیسم مایه دارند در دنیا مشغول خرابکاری، دزدی آدمکشی و آدم ربائی می‌باشند نه تنها اینکارها برای آنها نوعی افتخار است بلکه برای کارهای خود باج سبیل هم می‌خواهند ...  عکس داریوش وجدانی که در کیهان دیشب در صفحه حوادث چاپ شده است که با نگاهی بصورت قاتل مهدی وباخنده خود نه تنها علامت تاسف در چهره اش وجود نداشت بلکه برای خود نوعی افتخار میداند ... من از اداره آگاهی سئوال می‌کنم چنین عنصر سنگدلی که مایه ننگ ملت مسلمان ایران است حق دارد بامامورین انتظامی عکس یادگاری بگیرد؟

داریوش وجدانی اعدام شد

داریوش وجدانی، مردی که پسر نوجوانی به نام مهدی پورنیک را دزدیده بود تا در ازای پانصد هزارتومان پول از خانواده ثروتمند مهدی آزادش کند، با فعالیت پلیس دستگیر شد. ماموران آگاهی پس از پیگیری پرونده دریافتند که مهدی پورنیک توسط قاتل در چاهی انداخته شده و برای گم کردن رد پا جسدش نیز سوزانده شده است. این پرونده که یکی از مهم‌ترین پرونده‌های جنایی و مطبوعاتی سال ۱۳۵۷ بود، سرانجام با اعدام داریوش وجدانی پایان یافت.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیلا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    24 2
    متاسفانه اینطور خبرها اینروزها خیلی زیاد شده و آدمها هم خیلی قسی القلب شدن چی بودیم و چی شدیم همچین خبری اونموقع به مجلسه کشیده میشه ولی الان بعضی خبرهارو سانسور هم میکنن حالا چرا خدا میدون؟؟؟
  • شانلی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    20 1
    اینقدر اینروزها ورژنهای جدید این قبیل جنایتها و کثافت کاریها زیاد شده که دیگه نیازی به نبش قبر اخبار و بازخوانی تاریخی نیست.