مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از دستگیری فردی متخلف در حین قطع درختان جنگلی بلوط در منطقه حفاظت شده هلن به قصد سودجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی افزود : مأموران یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت متوجه قطع درختان جنگلی شدند.

به گفته وی : ماموران پس از شناسایی، این شخص را در حین ارتکاب جرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  با اشاره به آمادگی و حضور همیشگی نیروهای حفاظت محیط زیست در عرصه های تحت مدیریت، عنوان کرد: علیرغم تمام تلاش ها و اهتمام مأموران یگان حفاظت محیط زیست، بدون همکاری های مردمی امکان صیانت کامل از محیط زیست و جنگل وجود نخواهد داشت و این مشارکت های مردمی است که می تواند از تجاوز و تخریب محیط زیست به طور صد درصد پیشگیری کند.

گفتنی است ،منطقه حفاظت شده هلن بر اساس تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال 1377 مبنی بر حفاظت از ده درصد جنگل های کشور انتخاب و یک سال بعد مورد تصویب قرار گرفت. این منطقه با 40 هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهار محال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =