«اگر ماجرای فساد در فوتبال به درستی و دقت پیگیری شود، دست خیلی‌ها رو خواهد شد و این به نفع آقایان نیست!»؛ این تازه‌ترین حرف‌های علی کریمی است...

روزنامه خبرورزشی نوشت: جادوگر محبوب فوتبال ایران گلایه‌هایی از برخی رسانه‌ها و ما خبرنگاران هم داشت و معتقد بود نه تنها با مدیران سیما برای پخش نشدن مجدد حرف‌هایش و تکرار مصاحبه‌اش حرف زده‌اند بلکه با سردبیران رسانه‌های نوشتاری نیز تماس‌هایی گرفته شده است. تماس‌هایی برای آن که افشاگری‌های اخیر علی کریمی خیلی بازتاب پیدا نکند و...
کریمی از خداداد عزیزی و مهرداد میناوند تشکر کرد اما از سکوت برخی همبازیانش یا فوتبالیست‌های مطرح امروزی هم گله‌مند بود گرچه خاطرنشان کرد توقعی از آن‌ها برای حمایت ندارد چون به هر حال می‌خواهند از سفره این فوتبال لقمه بردارند! آری این ویژگی علی کریمی است؛ مردی که در زندگی‌اش هیچ تظاهری وجود ندارد. صراحت لهجه جادوگر مثال‌زدنی است. او هرگز برای رسیدن به موقعیت یا منافع خودش دروغ نمی‌گوید و اهل تملق هم نیست.

علی کریمی همیشه و در همین گپ و گفت دوستانه با نگارنده هم بارها اعلام کرد از راهی که رفته، پشیمان نیست و اگر یک بار دیگر هم زندگی کند همین مسیر را پیش می‌گیرد. او اگر حرفی بزند، روی آن می‌ایستد و تا آخر هم می‌رود. اهل تکذیب، ریا یا مصاحبه کردن برای دلخوش‌کنک مسئولان ورزش و فوتبال هم نیست و شاید همین خصوصیت اخلاقی علی کریمی را نزد مردم و حتی ما خبرنگاران دوست‌داشتنی‌تر کرده باشد. تازه‌ترین مصاحبه ما با علی کریمی را بخوانید که خواندنی است.

مدتی از شما بی‌خبر بودیم و تماس گرفتیم جویای احوال علی کریمی شویم. روزگار بر وفق مراد است؟
ممنون ولی اوضاع شما خبرنگاران بهتر است. متأسفانه برخی از همکاران شما نمی‌دانم به خاطر سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است یا مسئله‌ای دیگر سکوت کرده‌اند و تلاشی برای پیگیری صحبت‌های من به خرج نداده‌اند.

ولی من که ۱۱ سال پیش همراه خود شما جام جهانی را در آلمان تجربه کردم و...
منظور من شخص شما نیست. آقایان تماس‌هایی با سردبیران رسانه‌های نوشتاری داشته‌اند که حرف‌های علی کریمی خیلی بازتاب پیدا نکند. تصور می‌کنند در این دوره و زمانه می‌توانند خیلی چیزها را از مردم پنهان کنند. آقایان تاج، ساکت و کفاشیان باید بدانند مردم باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند. (با حرارت بیشتری ادامه می‌دهد) مثلاً به خیال خودشان جلوی پخش مجدد مصاحبه تلویزیونی علی کریمی را در شبکه ورزش گرفتند اما چه شد؟ آن مصاحبه با میلیون‌ها بیننده بیشتر در فضای مجازی منتشر شد. حالا می‌خواهند با این تماس‌های تلفنی و صحبت با مسئولان رسانه‌های نوشتاری به چه چیز برسند؟! چرا به رسانه‌ها توصیه می‌کنند مصاحبه‌های علی کریمی را کار نکنید؟ از چه چیزی می‌ترسند؟ مگر من چه گفتم؟ مردم حق دارند بدانند چرا برای قرارداد ۲ ساله ۱۶۰میلیارد تومانی که با شرکت ایران‌نوین توسط شخص آقای تاج و رفقایش امضا شد، فوتبال ایران ۶۹میلیارد تومان خسارت داد؟ تازه هنوز نتوانسته بقیه پولش را بگیرد.

البته خداداد عزیزی هم پشت شما ایستاد و اعلام کرد حاضر است همراه با علی کریمی در هر مناظره‌ای با مسئولان فدراسیون شرکت کند.
دست خداداد عزیزی و مهرداد میناوند درد نکند. البته بقیه ... (لحظه‌ای ساکت می‌شود)

به نظر می‌رسد از بقیه فوتبالیست‌های سرشناس دلخور باشید. این‌طور نیست؟
نه، من توقعی از هیچ‌کس ندارم. به هر حال دوستان سر سفره فوتبال نشسته‌اند و لقمه برمی‌دارند و نمی‌خواهند این لقمه نان قطع شود. نیازی هم به حمایت این‌گونه افراد ندارم و فقط حرف حق را می‌زنم. من یک سؤال دیگر دارم.

بفرمایید.
چرا همین آقایانی که دست به شکایت خوبی هم دارند از علی کریمی شکایت نکردند؟ اگر حرف نامربوطی زدم یا اتهام ناروایی وارد کردم، چرا از علی کریمی شکایت نکردند؟

یعنی منتظر شکایت فدراسیون فوتبال از خودتان هستید؟
بله، بیایند شکایت کنند. از شکایت تاج و ساکت و کفاشیان استقبال می‌کنم! بالاخره باید معلوم شود چه کسی یا کسانی دروغ می‌گویند. من از دست عادل فردوسی‌پور هم ناراحتم.

چطور؟
چرا یک کلمه در مورد صحبت‌های من چیزی نگفت؟ خنده‌دار است که تمام مشکلات فوتبال ایران به جادو و سحر و طلسم برمی‌گردد؟ یعنی با محروم کردن چهار تا آدم گمنام به خاطر جادو و جنبل همه چیز درست می‌شود؟ چرا آقای فردوسی‌پور به ماجرای خسارت ۶۹میلیارد تومانی آقایان به فوتبال ایران ورود نکرد؟

پیش‌تر البته به بحث بلیت‌فروشی و مسائل آن ورود کرده بود و...
آیا آقایانی که آن قرارداد را امضا کرده بودند را دعوت کرد یا روی خط تلفنی برنامه ۹۰ آورد یا حیدر بهاروند که هیچ‌کاره است؟! بهاروند که تازه رئیس سازمان لیگ شده است، چه‌کاره بود؟ شاید آقایان با عادل هم مثل بقیه رسانه‌ها تماس گرفته بودند اما باید بدانند صدای علی کریمی را نمی‌توانند خاموش کنند. علی کریمی حرف حق را می‌زند و تا زمانی که جواب سؤالاتش را تاج، ساکت و کفاشیان ندهند، ادامه می‌دهد و کوتاه نمی‌آید. (با صدایی بلند می‌گوید) من علی کریمی کم نمی‌آورم. باید جواب سؤالاتم داده شود. حالا آقایان بروند یارکشی کرده و رسانه‌ها را جمع کنند. مردم خوب همه چیز را متوجه می‌شوند. من اعلام آمادگی کردم که یک تریبون بدهند تا روبه‌روی هم بنشینیم و مردم قضاوت کنند.

روزنامه خبرورزشی چند روزی است که اعلام آمادگی کرده این مناظره را برگزار کند.
ممنون از شما. من سال‌هاست به روزنامه یا خبرگزاری نرفته‌ام. حتی می‌دانید دنبال تریبون تلویزیونی هم نبودم و به برنامه زنده نرفتم اما این مرتبه فرق می‌کند. من حاضرم تنهایی بنشینم و آقایان همراه دوستان هیئت رئیسه که ماشاءالله کم هم نیستند، بیایند و حرف‌های‌مان را بزنیم. بیایند و راجع به پولی که ابتدای فصل از فوتبالیست‌ها گرفته می‌شود تا کارت بازی برای‌شان صادر شود یا کارت هدیه‌های آن‌چنانی و خسارت ۶۹میلیارد تومانی به فوتبال توضیح بدهند. آیا حاضرند؟ نقش هیئت رئیسه فدراسیون این وسط چیست؟ پول تبلیغات محیطی چه می‌شود؟ چرا شفاف‌سازی نمی‌کنند؟ این مسائل مهم‌تر است یا ماجرای سحر، جادو و طلسم؟ من که می‌دانم این مسائل مطرح می‌شود تا بحث اصلی و روز فوتبال منحرف شود اما مطمئن باشند من یکی کم نمی‌آورم و تا ته خط می‌روم. آقایان هنوز در باد صعود به جام جهانی روسیه خوابیده و تصور می‌کنند هر چیزی را می‌توانند پشت این صعود پنهان کنند.

خیلی‌ها معتقدند این مرتبه بدون کوچکترین دغدغه‌ای و زودتر از بقیه به جام جهانی صعود کردیم. نظری در این رابطه ندارید؟
من هم مثل همه ایرانی‌ها از صعود تیم کشورم به جام جهانی خوشحال شدم اما مگر ما اولین بار است که به جام جهانی صعود می‌کنیم؟ خوب می‌دانم شما طرفدار کی‌روش هستید و این حرف‌ها را نمی‌پذیرید.

ما مدافع حق هستیم. عملکرد کارلوس کی‌‌روش به نظر شما قابل قبول نبوده است؟
چرا، عملکرد کی‌روش از لحاظ فنی نسبت به مربیان قبلی خیلی خوب بوده است اما شما بروید بپرسید همین مربی پرتغالی چند تا تدارکات بی‌نوای تیم ملی را عوض کرد؟ چرا تیم ملی مدت‌ها مدیر رسانه‌ای نداشت؟ یا این که یک پرتغالی را به عنوان فرد رسانه‌ای آورده‌اند! من اگر بخواهم حرف بزنم که خیلی چیزها و ناگفتنی‌ها را باید بگویم. شما از صعود زودهنگام می‌گویید اما انصافاً گروه ما با گروه مقابل قابل مقایسه بود؟ آسیا مشغول نسل عوض کردن است. کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا با آن کره، ژاپن و استرالیای ادوار گذشته فرق می‌کند. به پیغمبر چهار تا مرد پیدا شود من حرف زیاد دارم. حرف الکی هم نمی‌زنم. خیلی چیزها می‌دانم که اگر بگویم به نفع بعضی‌ها نیست. متأسفانه مصلحت‌اندیشی، دروغ، نیرنگ و فساد در این فوتبال بیداد می‌کند و همه چسبیده‌اند به بحث جادوگری!

فکر نمی‌کنید زدن این حرف‌ها باعث هرچه دورتر شدن علی کریمی از فوتبال شود؟ به هر حال هواداران شما نگران هستند که علی کریمی نتواند در فوتبال ایران مربیگری کند و...
پیشنهاد خوب داشته باشم، مربی‌گری می‌کنم. چه کسی می‌خواهد جلوی مربی‌گری من را بگیرد؟ آقایان؟! نه برادر، نمی‌توانند. من تا ته این ماجرا هستم و اگر می‌خواستم به چنین چیزهایی فکر کنم، هرگز علی کریمی نمی‌شدم. یا مرد و مردانه بیایند و مناظره کنند، یا بروند شکایت کنند. علی کریمی را نمی‌توانند خاموش کنند.

بسیار خوب، ببخشید که مزاحم شما شدیم. در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟
باز هم تکرار می‌کنم حاضرم با آقای تاج، ساکت یا کفاشیان و همه دوستان هیئت رئیسه فوتبال به تنهایی مناظره کنم. اگر راست می‌گویید، جلو بیایید تا مشخص شود چه کسی راست می‌گوید یا دروغ. آقایان می‌توانند یارکشی هم بکنند. من تک به ۳، تک به ۴ یا بیشتر هم حاضرم مناظره کنم.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    1 2
    مگه گل کوچیکه میگه تک به سه تک به چهار