تعیین تکلیف سپرده های تعاونی منحله افضل توس تا سقف یک میلیارد ریال از فردا، چهارم آذر در شعب این تعاونی آغاز می شود.

بانک آینده در اطلاعیه خود از سپرده گذاران این تعاونی خواسته است طبق جدول زمان بندی اعلام شده به شعب مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه‌ های قبلی‌ این بانک در باره مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای واگذاری مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی اعتبار افضل توس (درحال تسویه) به بانک آینده، بدین‌وسیله، به اطلاع‌ سپرده ‌گذاران تعاونی پیش‌ گفته می‌رساند؛ حسب تصمیم سران سه قوه، مجوز پرداخت سپرده های اشخاصی که مجموع مانده سپرده های صاحب حساب، بیش از مبلغ 30 میلیون ریال تا سقف مبلغ یک میلیارد ریال است، از سوی مراجع ذی صلاح ابلاغ شده است.

از این گروه از سپرده ‌گذاران دعوت می‌شود طبق برنامه زمان‌ بندی به ‌همراه اصل شناسنامه، کارت ملی و دفترچه یا گواهی سپرده، به شعب افتتاح ‌کننده حساب خود مراجعه کنند.

بانک آینده تاکید کرده است؛ پس از شناسایی، ارزیابی و انتقال مابقی دارایی های تعاونی مذکور و دریافت مجوزهای لازم ازمراجع ذی ‌صلاح، درباره نحوه تعیین تکلیف موجودی سایر سپرده گذاران، اطلاع‌ رسانی لازم صورت می گیرد.

شورای پول و اعتبار مرداد ماه امسال، مدیریت دارایی و بدهی های تعاونی منحله افضل توس را به بانک آینده محول کرد. این بانک مهر ماه گذشته از محل منابع خود حساب هایی با موجودی کمتر از 30 میلیون ریال را تعیین تکلیف کرده بود.

به دنبال تشکیل جلسه سران سه قوه در آبان ماه و تعیین کمیته ویژه برای تسریع در تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات غیرمجاز، اکنون مجوزهای لازم از سوی نهادهای ذی صلاح برای تعیین تکلیف حساب هایی با موجودی کمتر از یک میلیارد ریال در تعاونی افضل توس فراهم شده است. گفتنی است تعیین تکلیف سپرده گذاران البرز ایرانیان نیز به زودی آغاز می شود . در عین حال تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه وحدت نیز مانن افضل توس از سه میلیون تومان به صد میلیون تومان افزایش یافت . 

 ساماندهی بازا پولی ایران از مهمترین اولویت های تعریف شده از سوی بانک مرکزی است. 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    3 0
    چند تا مجوز موسسه مالی صادر شده؟ هر روز یک اسم جدید می شنویم. بنده خدا مردمی که گرفتار شدند.