معاون شهردار: احتمال داردبزرگراه‌های تهران فروخته شود و بخش خصوصی عوارض بگیرد/ساخت پل طبیعت درچیتگر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد احتمال واگذاری اتوبان‌های داخل شهر به بخش خصوصی وجود دارد و قرار است بخش خصوصی برای عبور خودروها از این معابر، عوارض دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران امروز با خبرنگاران جلسه داشت و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت به بررسی طرح های در دست اجرا در شهر تهران پرداخت. 

او در نشست خبری امروز خود اعلام کرد احتمال دارد برخی بزرگراه های درون شهری تهران به بخش خصوصی فروخته شده و خودروها برای عبور از این بزرگراه ها، عوارض بپردازند. ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تامین منابع مالی در شهر متفاوت می شود.

حناچی گفت: با این روش، مسئولان شهرداری دیگر گزارش نمی دهند پروژه ای به خاطر مسایل مالی متوقف شده است.

او در پاسخ به سئوال خبرآنلاین که از چه زمانی بحث فروش بزرگراه های تهران به بخش خصوصی و گرفتن عوارض از خودروها انجام می شود گفت: این مسئله ای است که به آن فکر می کنیم ولی در دنیا، موضوع جا افتاده ای است. در این تصمیم گیری باید با سایر بخشها هماهنگ شود و مسئله را باید به دو گروه تفکیک کرد، یک گروه بزرگراه های موجود در شهر تهران است و گروه دوم، بزرگراه هایی مانند شهید شوشتری است که در حال احداث است، درباره گروه دوم، به این سمت می رویم ولی درباره گروه اول بزرگراه های موجود در تهران، باید مقدمات این کار فراهم شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در پاسخ به سئوال دیگر خبرآنلاین در خصوص بسته ماندن تونل امیرکبیر هم توضیح داد: طراحی و اجرای این پروژه در زمان ما نبوده است. منطقی نیست خودروها برای ورود به این تونل از سمت بازار، مجبور باشند یک بلوک شهری را طی کرده و از مسیر شهر ری و چهارراه سیروس وارد این تونل شوند.
حناچی در ادامه گفت: با کارشناسان و مشاوران در حال بررسی این هستیم که بهترین کاربری برای این سازه در نظر گرفته شود چون بالاخره دراین سازه، هزینه زیادی شده است.
او درباره هزینه های ساخت تونل امیرکبیر گفت: هزینه های ساخت این تونل به صورت تهاتر بوده است و درباره میزان آن حضور ذهن ندارم.

اهم سخنان او در این نشست عبارتند از:

-قرار است پل دو طبقه در بوستان چیتگر با الگو برداری از پل طبیعت اجرا شود. همچنین ایده دیگری درباره پیاده رو کردن پل گیشا در دست بررسی است که طی آن، خودروها از مسیر زیر پل به صورت زمینی تردد می کنند و شهروندان می توانند از روی پل به صورت عبور پیاده، رد شوند.

-با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ عوارض، اتوبان بعثت به شهید شوشتری پیوند می خورد. در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم برای تردد از اتوبانها در سطح شهر، عوارض می پردازند.

-برخی پروژه ها به بهره برداری رسیده اند ولی مشاوران روی پیوست های اجتماعی آن کار می کنند در حالی که باید قبل از اجرای پروژه، پیوستهای اجتماعی آن را بررسی کرد.

-هفته گذشته با شهردار تهران بازدیدی از کارخانه سیمان ری داشتیم که نیم قرن است متروک مانده. ما پولی برای خرید این اماکن نداریم ولی می توانیم کاری کنیم مالکان این پروژه ها کارهای خوبی انجام دهند. پادگانها هم اینطورند. ماموریت داریم پادگانها را به فضای قابل استفاده از شهر مانند آنچه با زندان قصر شد، تبدیل کنیم.

-ما قبلا به عملکرد مدیریت شهری انتقاد می کردیم. دیگران هم وظیفه دارند دائما به ما انتقاد کنند.

-وقتی پروژه های نقد و غیرنقد و تهاتری می شود، امکان این که تعیین کنیم پروژه چقدر تمام شده، مشکل می شود ولی معمولا گرانتر تمام می شود. ما هنوز قرارداد جدیدی نبستیم که بخواهیم شفاف سازی کنیم.
-70 درصد پروژه های شهرداری تحت یک قرارداد خاص با قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود. شاید این روش، بد نباشد، اگر می خواستیم با پیمانکاران بخش خصوصی کار کنیم، دچار مشکل می شدیم. با قرارگاه انعطاف داریم بتوانیم پروژه ای را از ادامه کار خارج کنیم یا اولویت بندی کنیم.

-اگر در نقطه صفر بودیم اجازه نمی دادم لکه های بزرگ به لکه های خرد تبدیل شود. در زلزله ها، مردم از خانه خارج می شوند. شما در شرایط بحران نیازمند سطوح عظیمی در شهر هستید تا بتواند جمعیت را جواب بدهد. در زلزله اخیر، استادیوم آزادی، تپه های چیتگر، لویزان، عباس آباد و پادگان جی را برای مردم باز کرده بودند تا مردم پناه ببرند. اگر در نقطه صفر بودیم اجازه عبور اتوبان از وسط پادگان جی را نمی دادم.

-آوردن سرمایه خارجی به تهران بسیار سخت است و البته سرمایه گذاران خارجی ضمانت شهرداری تهران را بهتر می پذیرند. در دوره جدید شهرداری پکیج هایی را تهیه می کند تا برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی عرضه کند. یکی از پروژه ها پارکینگ ملت است که می تواند توسط بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری برسد.

47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    224 9
    عجب رویی داره این شهرداری
    • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      50 1
      حتما اون شرکتی که هم که می خواد عوارض بگیره شرکت دوستان و اقوام طرف هست
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      40 1
      فکر کنم مرحله بعدی گرفتن عوارش از پیاده ها به خاطر عبور از پیاده رو باشه
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      37 1
      چهارراه ها رو هم بفروشید به باندهای تکدی گری ازشون عوارض بگیرید
    • حمید A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      0 0
      شما که میگید تو دنیا موضوع جا افتاده هستش میشه بگید کجای دنیا چیزی به اسم طرح ترافیک هست که شهرداریش انقدر پول بابتش میگیره؟چرا مسولان دستشونو از جیب ملت بیرون نمیکشند؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      0 0
      فقط یه لطفی کنن تعداد مامورهایی که تو باجه میزارن زیاد کنن تا مردم معطل نشن.
  • مجید از اتاق بغل IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    213 7
    به نظرم برای نفس کشیدن هم از مردم عوارض دریافت کنید. برای دریافت هزینه از اسنانداردهای بین الملی هم جلوتر هستیم. معلوم نیست این همه عوارض و پول و نفت و معدن و ... کجا خرج میشه که سطح رفاه مردم زیر خط فقره...
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      32 49
      اینا دارن از بی پولی ساختمانهای شهرداری رو میفروشن کفگیر خورده به ته دیگ ناچارن این کارو بکنن چون پولی ندارن و بدهی کلانی هم اقای گازانبر برجا گذاشته بزودی رو مردم هم عوارض میذارن که از خونه اومدی بیرون مال شهرداری است باید پولش رو پرداخت کنی ادمها تشکیل اجتماع میدهند که راحت باشند با این وضعیت به نظر من انسان بره در طبیعت و در دشت و حتی غار زندگی کنه بهتره نه کار گیر میاد نه حقوق بالا است هوا الوده و پول زور هم از هر طریقی برسن دران میگیرن دلار هم که داره میره بالا یک وضعیت کاملا فاجعه
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      25 2
      حقوق های نجومی مدیران شهرداری و درآمد ناکافی برای تامین این حقوقها باعث تراوش این فکر از مغز فعالشون شده
    • بی نام AT ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      4 0
      جناب بی نام که آگاه تشریف دارید تمام دنیا اول وسایل حمل و نقل عمومی در حد لازم و با کیفیت در اختیار مردم قرار میدن بعد میگن ماشین بیرون نیارید. معلومه ۴ درصدی هستی و از اوضاع شهر بیخبر
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    17 0
    مگر بزرگراه تهران ارثیه پدری کسی است که فروخته شود....شاید هم باشد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    11 1
    خجالت رو قورت دادن تمام و كمال
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    6 4
    عوراض خروج از خانه را محض شوخی نوشتند و حالا اصلاح طلبان شورای شهر جدی گرفتند. از پس گرفتن اموال اختلاسی ا زخزانه شهرداری که حاصل عوارض پرداختی مردم است خبری نیست. ولی چون پول نداریم بزرگراه می فروشیم دیگه تمومه ماجرا.
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    10 0
    فکر کنم دریافتی مدیران شهرداری کم شده دنیال راه های جدیدن
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    4 6
    من نمی دونم از بین اون صد نفر که نظر مثبت میدن اون یک نفر که منفی داده هدفش چیه؟
  • ابوالفضل IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    11 0
    و اینگونه شد که اصلاح طلبی از جامعه ی سیاست ایران رخت بربست
  • رسول A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    5 0
    یه قسمت از دنیا به اسم ایران
  • hamed A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    12 1
    بابا ول كنيد مردم ايران را با يه خداحافظى دسته جمعى خوشحال كنيد هر چى هم دوست داريد يه بار براى هميشه بار بزنيد و ببريد نوش جانتون . مردم خودشون بالاخره يه فكرى به حال خودشون خواهند كرد
  • آبتین A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    9 0
    در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم برای تردد از اتوبانها در سطح شهر، عوارض می پردازند. بله همه جای دنیا اینجوریه اما همه جای دنیا بخش خصوصی میسازه عوارض هم میگیره دوما ما کدوم چیزمون شبیه همه جای دنیاست
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    8 0
    این پول پل طبیعت به جاش برای رفع ترافیک و مترو استفاده کنید .... پل طبیعتم کیلو چنده ؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    16 0
    هرروز یک بحران و یک دلشوره برای مردم درست نکنید ....خوب نیست که 2 روز دیگه به غلط کردم بیفتید و بگید کی بود کی بود من نبودم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    5 1
    این آقا معاون شهردار مثل اینکه کله اش بوی قرمه سبزی میدهد؟
  • بی نام RO ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 19
    دریافت عوارض عبور از اتوبان بهترین روش برای مبارزه با آلودگی هواست. کم مصرفترین خودروها و بهترین بنزین رو هم اگر داشته باشیم، مشکل آلودگی هوای تهران پابرجاست. چون تعداد خودروها ده ها برابر ظرفیت زیستی این شهره. درست کردن کردن این وضعیت شجاعت زیادی می خواد و اعتراضات زیادی رو درست خواهد کرد و امیدوارم شهرداری جرئت این کار رو داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    24 0
    صبح تا شب وشب تا صبح نقشه میکشن جیب مردم رو خالی کنن فقط شهرداری با این سیاست پیش نمیره تمام سازمانها و ارگانها با این تفکر شیطانی جلو میرن
  • كمانگير A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    6 0
    جناب معاون لطفا دست برداريد اگر توان برنامه ريزي نداريد از جيب مردم مايه نگذاريد اگر پروژه‌اي نيمه كاره مي‌ماند مقصر مردم نيستند بلكه مديران و ناظران شهرداري هستند كه بجاي رسيدگي و نظارت بر عملكرد پيمكانكاران تنومند خيابانساز به دنبال جمع كردن و كتك زدن دست فروشان مي‌باشند اگر زمان آسفالت كاري خيابانها اعم از جديد و يا ترميم قديميها اجازه به جوانان نخبه كشور ميداديد و از آسفالت اختراع شده آنها با دهها سال تضمين كيفيت استفاده مينموديد امروز ميلياردها تومن در صندوق شهرداري پول مي بود بعد از گذشت 38 سال از انقلاب مقدس جمهوري اسلامي حق مردم زندگي است نه سلاخي مردم پول اتوبان و خيابان را روي عوارض خودرويشان مي‌پردازند واقعا بس كنيد.
  • مهنام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    4 0
    روزی خواهدرسید که داخل خونه هم از یک اتاق به اشپزخونه رفتن هم عوارض خواهید گرفت شاید مسخره به نظر بیاد ولی با این روندی که پیش میرید دراینده ای نه چندان دور اینهم عملی خواهدشد.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    16 1
    اگر این آقا لیاقت داشت از کار اولش بیرونش نمی کردند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    11 0
    آقایان شورای شهر و شهردار. مردم به شما رای دادن. شما کجا و کی در برنامه های خودتون چنین حرفایی زده بودید؟ اگر چنین برنامه هایی داشتید باید اعلام می کردید تا مردم در انتخابات تکلیف خودشونو بدونن. اگر نکردید و حالا دارید میگید این یعنی تقلب و فریب مردم.
  • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    7 3
    شما تفنگ دارید و اصلا میتونید کل کشور را بفروشید. هر کی هم اعتراض داشت یه راست کهریزک خخخخخخخخ
  • بدون نام ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    7 0
    عوارض خروج از منزل هم اضافه كنيد گفتم يادآوري كنم كه عقب نمونيد از كره شمالي
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 2
    عوارض واقعی شهرداری را بگیرید درست میشه. بر اساس قیمت واقعی املاک تهران عوارض بگیرید. هر که بامش بیش برفش هم بیشتر
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    8 1
    ۷۰ درصد قرارداداتون با قرارگاه سپاهه برای همین مشاورا و پیمانکارای خصوصی با این‌همه کارمند دارن از بی پولی متلاشی میشن.افتخارم میکنید
  • بی نام US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    10 1
    خجالت بکش و برو دنبال کارت.
  • بلالمی RO ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    5 1
    اقا مردم جمع کنید تو یک استان یک بمب اتم بزنید همه را راحت کنید فقط شما بمانید با این کشور بخورید بچاپید بالاخره از جایی می زند بیرون
  • بی نام DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    4 0
    کجای دنیا برای تردد در بزرگراه های شهری پول از مردم میگیرن؟ در آلمان که تردد در اتوبان های بین شهری با سرعت نامحدود هم رایگان است. دیگه نمیدونید چکار کنید که از مردم پول بگیرید.
  • رضا ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    23 4
    من جای شما بودم اصلا توی تهران زندگی نمیکردم ، استرس و دود
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      4 0
      برای یه حقوق فکسنی که بعد ۸ ماه بندازن جلومون مجبوریم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    6 1
    خيلى هم خوبه فقط يك خواهش دارم از شما اون هم اين هست كه گيت هاى عوارض رو بيشتر كنيد تا مردم در صف ها معطل نشوند و باعث ترافيك نشود با تشكر از شما دوستان
  • خواننده خبر آنلاین A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 0
    شغل جدید آقا زاده ها اتوبان داری مبارک
  • رضا IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 0
    روزی فرا خواهد رسید که کشور آرزوی یکی مثل قالیباف رو خواهد داشت .