ایرنا نوشت: با بحرانی شدن اوضاع در شبه جزیره کره و به دنبال هشدارهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر استفاده از گزینه سخت علیه کره شمالی، کره جنوبی خواستار بازگشت این کشور به پای میز مذاکره و آمادگی برای انجام گفت وگو شد.

کره جنوبی از «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی درخواست کرده است که برای حل مساله و بحران های ایجاد شده آماده گفت و گو شود.

«مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی که به آلمان سفر کرده است تا در اجلاس سران «گروه 20» شرکت کند‌، گفت که حاضر است در صورت شرایط مطلوب در هر زمان و مکانی با «کیم» وارد گفت وگو شود.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز جمعه گزارش کرده است که مقام های دولت این کشور خواستار گفت وگو با همسایه شمالی هستند مشروط بر آنکه مقدمات لازم فراهم شود.
همزمان رییس جمهور کره جنوبی تاکید کرده است که شاید الان آخرین فرصت ها برای گفت وگو باشد و بهتر است کره شمالی به این مذاکرات تن بدهد.

کره شمالی این هفته اعلام کرد تا زمانی که آمریکا به راهبردها و سیاست های خصمانه اش پایان ندهد، گفت وگویی در کار نخواهد بود.
این کشور حتی پرتاب موشک قاره پیمای خود را آخرین نشانه های رویارویی با واشنگتن دانست و تاکید کرد که آنچه باید خاتمه یابد برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی نیست بلکه سیاست دشمنی آمریکاست.
به رغم چنین درخواست هایی، کره جنوبی در حال گفت وگو با چین و آمریکاست تا فشارهای بیشتری بخصوص در زمینه اقتصادی به کره شمالی وارد کند.

رییس جمهور کره جنوبی شرط گفت و گو با کره شمالی را متوقف کردن قابل تایید برنامه تسلیحاتی هسته ای این کشور دانسته است.
او افزود که دیگر راهی به جز تحریم و فشار علیه کره شمالی نمانده است و بهترین گزینه برای آن کشور بازگشت به مذاکرات است.
رسانه های کره جنوبی اعلام کرده اند که رییس جمهوری این کشور و «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین نیز در جریان دیدار دوجانبه خود در حاشیه اجلاس گروه بیست در آلمان، با افزودن فشار و تحریم بر کره شمالی موافقت کرده اند.

«شی» در این ملاقات گفت که کشورش هر چه در توان دارد برای متوقف کردن آزمایش های موشکی بالستیک و آزمایش تسلیحات اتمی کره شمالی بکار خواهد گرفت.
او البته یک بار دیگر در باره استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکایی «تاد» در خاک کره جنوبی اعتراض کرد و آن را مخل روابط پکن و سئول دانست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =