از بین 111 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره طراحی بنای یادمان پرفسور حسابی، 3 اثر توسط هیات داوران انتخاب و حائز دریافت جوایز نقدی شدند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: باتوجه به جایگاه فاخر پرفسور حسابی و همینطور نیاز به برجسته سازی مقام نام آوران استان ، اداره کل مسابقه ای را تحت عنوان طراحی بنای یادبود این دانشمند معاصر برگزار کردکه باتوجه به نام این شخصیت عالی قدر و همینطور جوایز در خور توجه، استقبال بسیار خوبی از این مسابقه به عمل آمد.
سید محمد حسینی افزود: سه طرح به عنوان طرح های برگزیده انتخاب شده که به ترتیب پیمان اسحاقی از تبریز، امیر حسین رستمی زاده از تهران و صادق میرپادیاب از تهران اول تا سوم شدند.
وی افزود: از شاخصه های اصلی که در انتخاب این طرح از سوی هیات داوران تاکید شده ، خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی های خاص پروژه و شخصیت علمی و فرهنگی پرفسور حسابی، مواجهه خلاقانه با ویژگی های خاص پروژه از جمله: شرایط خاص سایت از نظر ابعاد و اندازه‌ها و شیب، و استفاده بهینه از ساختمان موجود بنیاد دکتر، توجه به محیط پیرامونی و شرایط اقلیمی و تاریخی شهرستان تفرش،‌ ارزش‌های زیست‌محیطی و تعهدات اجتماعی بوده است.
حسینی اظهار داشت: تعداد 111 طرح ارایه شده توسط داوطلبان را مورد مطالعه و بررسی قرار داد و هر کدام از داوران ، تعداد 111 را مورد مطالعه و بررسی قرار داد و از بین طرح‏ های ارائه‏ شده، موارد حذفی، قابل نگهداری برای مطالعه بیشتر و مورد قبول را انتخاب نمودند که در مرحله اول 96 طرح بنا بر نظر مشترک داوران از رقابت حذف و 15 طرح برای بررسی و همفکری دقیق‏تر به مرحله دوم راه یافت. هیأت داوران در این مرحله با در نظر گرفتن میزان انطباق فعال طرح ها با دیدگاهها و معیارهای کلی کارفرما تعداد 3 طرح، را به عنوان طرح های اول تا سوم انتخاب نمود. ضمناً هیأت داوران هیچکدام از طرح ها را واجد شرایط جهت انعقاد قرارداد فاز 1 و 2 تشخیص ندادند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =