ایرنا نوشت: وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این کشور به منظور توقف فعالیت های خصومت آمیز، به همسایه شمالی خود پیشنهاد مذاکره نظامی در این هفته را داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون وزیر دفاع کره جنوبی با اعلام این مطلب افزود: ما درخواست کرده ایم که این مذاکره در 21 جولای (30 تیر) در تونگیلاک برای توقف همه فعالیت های خصومت آمیز در مرز انجام شود.

تونگیلاک ساختمانی متعلق به پیونگ یانگ در روستای پانمونجوم در شمال مرز میان دو کره است که گفت وگوهای صلح در سال 1953 در آن انجام شد.

به نوشته رویترز، منظور این مقام کره جنوبی از فعالیت های خصومت آمیز مشخص نیست. در حالی که کره شمالی مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن را فعالیت خصومت آمیز می داند، کره جنوبی فعالیت های تبلیغاتی از بلندگوهای همسایه شمالی و همچنین آزمایش های هسته ای و موشکی را از این دست می داند.

این اولین اقدام رسمی دولت «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی است که با شعار مذاکره با پیونگ یانگ و اعمال فشار برای کاهش تنش در شبه جزیره کره به قدرت رسید.

در ماه جاری میلادی کره شمالی یک موشک دوربرد آزمایش کرد که آمریکا و کره جنوبی می گویند یک فروند موشک بالستیک قاره پیما بوده است که با نصب کلاهک هسته ای می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

به دنبال همین آزمایش دولت کره جنوبی تلاش های خود را برای گفت و گو با کره شمالی دوچندان کرد و پیشنهادهایی برای از سرگیری گفت و گوها به پیونگ یانگ داده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =