ایرنا نوشت: برنامه مشترک مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد هند، چین، اندونزی،پاکستان، میانمار،گینه نو، فیلیپین ،تایلند ومالزی بیش از 95 درصد از مورد جدید ابتلا به ویروس اچ آی وی (ایدز) در آسیا و اقیانوسیه را در سال 2016 به خود اختصاص داده اند.

در بخش دیگری از این گزارش که روز جمعه در خبرگزاری پی تی آی هند منتشر شد آمده است بیش از نیمی از افراد مبتلا به ایدز به درمان دسترسی دارند.

براساس این گزارش،تعداد مرگ و میر براثر بیماری ایدز از سال 2005 تاکنون به نصف کاهش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است درسال گذشته 19.5 میلیون از 36.7 میلیون فرد مبتلا به ایدز در جهان به درمان دسترسی داشته اند و میزان مرگ ومیر براثر این ویروس از 1.9 میلیون نفر در سال 2005 به یک میلیون نفر کاهش یافته است.

'میشل سیدیبه ' مدیر اجرایی برنامه مشترک مبارزه با ایدز سازمان ملل گفت که با سال 2015 حدود 15 میلیون نفر از مبتلایان به ایدز تحت درمان قرار گرفته اند که این تعداد تا سال 2020 به 30 میلیون نفر افزایش می یابد.

در بخش دیگری از این گزارش اضافه شده است مرگ و میر براثر ایدز در خاورمیانه ،شمال آفریقا،اروپای شرقی و مرکزی افزایش یافته و حدود 30 درصداز فراد مبتلا به اچ ای وی دراین مناطق هنوز از بیماری خود اطلاع ندارند.

42235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =