«ترانه‌های دیروز برای کودکان» به شماره ۲ رسید/ زنده شدن خاطرات

مهر نوشت: آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز ۲» با اجرای آثار مربوط به ۶۰ سال گذشته تعدادی از آهنگسازان در حوزه موسیقی کودک و نوجوان، به زودی منتشر می شود.

امیرحسین الله وردی مدیر موسسه «نقطه تعریف» با اشاره به جزئیات انتشار این آلبوم بیان کرد: «بعد از انتشار سری اول آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان» که برای اولین بار با تنظیم ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی شهریورماه سال گذشته روانه بازار موسیقی شد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت تصمیم گرفتیم مجموعه دوم این اثر ارزشمند را در دسترس مخاطبان قرار دهیم.»

به گفته او، در این آلبوم آثار مربوط به ۶۰ سال گذشته تعدادی از آهنگسازان از جمله شورا میخائیلیان آهنگساز روسی مقیم ایران و نیکول الوندی از آهنگسازان قدیمی حوزه موسیقی کودک و نوجوان به علاقه مندان ارائه می شود.

او ادامه داد: «شورا میخائیلیان از جمله آهنگسازان فعال حوزه موسیقی کودک و نوجوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که در آن سال ها با نام ایران برنده جایزه فستیوال موسیقی ایتالیا در بخش جایزه موزیک کودک شد. نیکول الوندی هم از جمله آهنگسازانی است که آثار زیادی را در حوزه موسیقی کودک و نوجوان تولید کرده که ما با بازسازی آثار این دو آهنگساز با تنظیم محمد زرگری زاده و حسین اکبریان همانند آلبوم قبلی اثری را برای ارکستر زهی آماده کردیم که در بازار موسیقی در دسترس دوستداران موسیقی قرار می گیرد.»

مدیر موسسه «نقطه تعریف» عنوان کرد: «البته در کنار آثار آهنگسازانی که به آنها اشاره کردم قطعات دیگری نیز در اثر گنجانده شده که ما با توجه به دسترسی نداشتن به نام آهنگسازان تا این لحظه نمی دانیم متعلق به چه کسانی است و جالب اینکه بدانید در آن زمان این موضوع باب نبوده که اسم آهنگسازان در اثر به صورت کامل منتشر شود از این جهت اسمی از این هنرمندان در آلبوم گنجانده نشده است.»

الله وردی در پایان با بیان اینکه آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز ۲» تا چهار هفته دیگر روانه بازار موسیقی می شود، تاکید کرد: «ما هیچ تصمیمی برای اجرای زنده آلبوم ها نداریم اما فقط به این نکته اشاره کنم که مجموعه دوم ترانه های دیروز برای کودکان امروز از لحاظ فرم و سازبندی یک اثر جذاب و در عین حال روانشناسانه است که مطمئنم به عنوان اثری متفاوت در حوزه موسیقی کودک و نوجوان به مخاطبان معرفی می شود.»

مجموعه اول آلبوم موسیقی «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» برای اولین بار با تنظیم ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی شهریور ماه سال گذشته توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» روانه بازار موسیقی شد. این اولین باری بود که قطعات اورجینال کودکانه ایرانی با تنظیم برای ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی منتشر می شد. این قطعات همگی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین قطعات موسیقی کودکان هستند که ملودی‌هایشان سال‌هاست در حافظه شنیداری نسل‌های مختلف ایرانیان ماندگار شده است.

کلنل علینقی وزیری، حبیب اله فخیم فاریاب، حسن رادمرد و ناصر خدیوی از جمله آهنگ‌سازانی هستند که آثارشان در این آلبوم نواخته شده است. آلبوم «ترانه های دیروز برای کودکان امروز» شامل قطعاتی چون «توپ سفید»، «یکی بود یکی نبود»، «شنگولم منگولم»، «سگ پشمالو»، «گربه ملوس»، «جوجه»، «صبح زود»، «موش»، «شیرین زبان»، «عمو نوروز»، «کودک با ادب»، «کلاغا»، «صدای زنگ»، «عروسک قشنگ من»، «مادر» و «ایران» است. تنظیم قطعات را هم غلامرضا فتحی به عهده داشته است.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =