ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در مذاکره تلفنی، توافق های به دست آمده بین تهران، مسکو و آنکارا درباره سوریه وِیژه نشست ششم سوری آستانه را بررسی کردند.

در این مذاکره که امروز (یکشنبه) انجام شد، لاوروف و تیلرسون آخرین اوضاع سوریه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در این تماس همچنین در باره مبارزه با تروریسم در سوریه، اجرای توافق های به دست آمده در نشست آستانه و مقدمات دور جدید مذاکرات سوری ژنو زیر نظر استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه گفت وگو شد.

دور ششم گفت وگوهای سوری آستانه روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به سرپرستی هیات های ایران، روسیه و ترکیه به عنوان بانیان این روند مذاکرات برگزار شد و در این نشست توافق برای ایجاد منطقه امن چهارم در ادلب سوریه به دست آمد.

هیات های سه کشور همچنین با صدور بیانیه ای در نشست عمومی مذاکرات آستانه خاطرنشان کردند که مناطق چهارگانه امن در سوریه مطابق تفاهم نامه چهارم ماه می 2017 (14 اردیبهشت 96) ایجاد می شود و کشورهای حامی این روند، نظام آتش بس را تضمین و بر ادامه مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید دارند.سه کشور همچنین برای ایجاد مرکز هماهنگی کنترل مناطق امن در سوریه توافق کردند و در این واحد با یکدیگر همکاری می کنند.

در گزارش وزارت خارجه روسیه، محور دیگر مذاکره تلفنی لاوروف و تیلرسون اجرای توافق حل و فصل مناقشه در مناطق شرقی اوکراین اعلام شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =