۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

سیدرضا افتخاری سرانجام به برنامه ۹۰ رفت و پاسخ‌گوی بحث‌ها درباره استقلال و ناکامی‌هایش شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا افتخاری مدیر استقلال سرانجام به برنامه 90 رفت. او همان ابتدا گفت در رودربایستی قرار گرفته و به اصرار عادل فردوسی پور به برنامه آمده است. او سپس گفت بدشانسی یکی از مهمترین دلایل ناکامی های تیمش است. او از محرومیت هفته اول بازیکنانش شروع کرد. به بدشانسی و اشتباهات داوری رسید و بعد هم از مصدومیت بازیکنانش گفت و ادامه داد: «کسانی که ما انتطار نداشتیم و امید داشتیم به عنوان استقلالی از تیم حمایت کنند، این کار را نکردند. من که تازه در فوتبال نیامده بودم. من 20 سال سابقه فوتبالی داشتم که آمدم. من می دانستم باید چه کار کنم! من سال قبل که تیم را گرفتم، شرایط همین الان را داشتیم. ما به تیم اعتماد کردیم و توانستیم نتیجه بگیریم.»

سپس فردوسی پور از او درباره پیر کردن و پرستاره کردن تیم پرسید و افتخاری در پاسخ گفت: «تمام بازیکنانی که گرفتم نظر کادرفنی است. بعضی ها را به سختی گرفتم. شجاعیان و مهدی قائدی را به سختی گرفتیم. جلسه من و پژمان تا 3 بامداد طول کشید تا او رضایت داد بیاید اما بدشانسی آوردیم که کتفش شکست. ما تیم برای قهرمانی بستیم. الان برای برون رفت از این مسئله باید هوادار بیاید کمک تیم. اینکه بیایند شعار بدهند و سرمربی را زیر سئوال ببرند کار پسندیده ای نیست. فوتبال برد و باخت دارد. دیروز هم پرسپولیس باخت. بالاخره در لیگ باقی تیم ها هم کار کردند!»

مدیر استقلال طوری حرف می زد که باخت های استقلال، اتفاقی بوده است . بعد عادل به حرف های اعضای هیات مدیره در انتقاد از مربی تیم پرسید. فردوسی پور گفت منصوریان مقصر بوده است و بعد هم از هیات مدیره انتقاد کرد که آنها مقصر بودند. او گقت و بعد نوبت به مدیر آبی ها رسید  و افتخاری پاسخ داد: «ببینید من قبول دارم. سال گذشته ما این بحران را داشتیم قبل دربی یکی از اعضای هیات مدیره گفت دربی را ببازد عوض می شود اما من گفتم چه دربی را ببرد و چه ببازد تا ته فصل هست و فضا تغییر کرد و ما دربی را هم بردیم. سال قبل در نیم فصل استقلال کولاک کرد. حالا باید هوادار بپذیرد 9 بازیکن مصدوم به تیم لطمه می زند. من به منصوریان هم تذکر دادم که باید دستیارهایش را تقویت کند. بعضی از بازیکنان ما توانایی بازی ندارند و باید درباره آنها تجدید نظر شود.»

او درباره رحمتی و جباری هم گفت: «درباره این بازیکنان در جلسه ای که من بودم، یکی از اعضای هیات مدیره و منصوریان بود، قرار شد این ها بیایند در باشگاه و توضیح بدهند. شرح وظیفه هیات مدیره مشخص است. کسی به منصوریان هم نگفت این بازیکنان نباشند. منصوریان که روی خط آمد توضیح بدهد. این ها آمدند باشگاه و به ما گفتند خیلی خبرنگار آمده جلوی در باشگاه، گفتیم اگر اینها برای حرف زدن بیایند.  پیغام دادیم این ها بروند، ما هم جلسه را جای دیگری گذاشتیم و قرار شد بعد از بازی بعدی با آنها حرف می زنیم. به من گفتند آقای رحمتی چون از ما طلب دارد، پیگیر این جلسه بودند و برای همین کمی در باشگاه ماندند، وگرنه ما خبر داده بودیم که این بازیکنان بروند و در جلسه بعدی ما که بعد از بازی با ذوب آهن بود، بیایند.»

او سپس ادامه داد: «باشگاه را که تحویل گرفتیم 100 میلیارد بدهی داشت. بدهی سنوات گذشته و مالیاتی. از یک طرف ما برای بازیکنان خارجی تهدید می شدیم. اتفاق جریمه فیفا برای ما خوش یمن بود. »

او سپس درباره پرونده بازیکنان خارجی شاکی شان گفت در مورد پروپئیچ آنها در فیفا برنده می شوند. این مدیر همچنین گفت که با آندو تیموریان و کاوه رضایی هم به توافق می رسند و مشکل شان حل می شود. در ادامه افتخاری گفت فتح الله زاده که پرچم استقلال را بالای سرش می گیرد بیش از 22میلیارد تومان بدهی با چک های برگشتی روی دست استقلال گذاشته است!

مدیر استقلال با اشاره به اینکه 13 میلیارد تومان بدهی پرداخت کرده است، خودش گفت که در این تیم شاهکار کرده است. عادل از او درباره مگویان پرسید  که گفت بهتر است منصوریان پاسخ دهد و  درباره ماجرای رحمتی و جباری هم گفت: «این تصمیم هیات مدیره بوده  اما منصوریان در جریان بوده است.» عادل خیلی روی برخورد با این دو بازیکن مانور می داد و افتخاری گفت همه چیز را نمی شود گفت و بعضی ها ظرفیت شنیدن همه حقایق را ندارند و بهتر است این مسائل در دل خود باشگاه حل شود!

سیدرضا افتخاری درباره ماجرای خودش گفت:«من از سال 67 دبیر دو هیات فوتبال بودم، دبیر فدراسیون بودم، رئیس سازمان لیگ بودم. در تربیت بدنی تهران بودم. در فوتسال رئیس کمیته بودم. من موفق ترین دوره فوتسال را داشتم . ما قهرمان آسیا شدیم. در برزیل عنوان آوردیم و سوم جهان شدیم. این مقام ها به کنار، خیلی کارهای زیربنایی انجام دادم و استعدادیابی کردم که 200 تای شان در فوتسال هستند.»

او درباره پندار توفیقی و عکس های پر تعدادش کنار بازیکنان گفت: «من به او هم گفتم زیاد مصاحبه می کنی. او مسئول قراردادها بود و بعد هر قرارداد هم عکسی به یادگار می گرفت. اینکه عکس ها زیاد چاپ شد را خیلی تائید نمی کنم. ایشان مسئول قراردادها بود در دوره قبل از این هم . او دکتری دارد و استاد دانشگاه هم هست و در این کار متخصص هم هست.»

او سپس گفت: «ژن خوب هیچ کمکی به من نکرده است. من از روابطم استفاده می کنم از دولت کمک بگیرم تا بتوانم به استقلال به کمک کنم. فکر می کنید من این پول ها را از کجا برای استقلال آوردم؟ زمانی که من به استقلال آمدم این ژن خوبی که می گویید اصلا در جریان نبود. من به اصرار گودرزی به استقلال آمدم.» این ماجرای ژن خوب همان ماجرای داماد افتخاری است که فرزند قدرت علیخانی است . افتخاری سپس گفت دولت از این تیم کمک نکرده و اگر قرار بود به او کمک کند باید الان این تیم دولتی بدون بدهی می ماند. 

فردوسی پور سپس درباره زمانی و نقشش پرسید و عباسی دیگر عضو هیات مدیره را به چالش کشید .

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =