ایلنا نوشت: تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بیگانه از هیچ کس گره‌ای نگشوده و نخواهد گشود بلکه تمام گره‌ها به دست مردم باز می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی در صحن جامع رضوی با بیان این که در محضر مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا و در حضور زائری بی سر هستیم که برای ابی عبدالله گریان بود، گفت: یک یار جوان ابی عبدالله که به امام حسین متوسل شد. در سال ۸۵ این شهید گفت که خدایا مرا محرم عاشورایی امام حسین کن که محرم هم شد.

وی ادامه داد: مشاهده کردید شهید محسن حججی چه آرامشی داشت. به راستی او یکی از جلوه‌های عاشوراست. عاشورا ستون دین است. عاشورا برای آن است که ظلم در عالم پا نگیرد، برای ایناست که دلدادگان ابی عبدالله اجازه تجاوز به دین را ندهند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سال ۶۱ هجری ابی عبدالله فریاد زد که آیا کسی نیست مرا یاری کند؟ عاشورا قلب تپنده تشیع و تاریخ است، عاشورا و مکتب ابی عبدالله برای مبارزه با زورگویان عالم است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خون خودش به دلیل جاهلیت ثانی از دست داد. امروز جاهلیت مدرن قصد دارد آثار عقل، تدبر و مظاهر انسانیت را محو کند که همین خون‌های مطهر اجازه این کار را نداد.

رئیسی با بیان این که خون امام حسین نگذاشت جاهلیت بر دنیا چیره شود، گفت: یکی از جلوه‌های خون ابی‌عبدالله، انقلاب اسلامی بود. امروز آنچه محصول خون مطهر شهیدان است، این بیداری و جهل‌زدایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: عده‌ای داعش و القائده را به وجود آوردند که بر دنیا چیره شوند که نتوانستند.

رئیسی با تاکید بر جاهلیت مدرن گفت: مستکبران عالم با استفاده از نادانی افراد جامعه بهره می‌برند تا جامعه اسلامی از اخلاق انسانیت و مذاهب اسلامی بهره‌ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: مقتدای بصیرت آفرین ما، با رصد شرایط دشمن پرچمی که در ایران اسلامی برافراشته است دشمنان می‌خواهند صدای اسلام در بین ملت‌هایی که بیدار شده‌اند، شنیده نشود.

رئیسی با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم گفت: اگر تلاش شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم و مردمان لبنان و غزه نبود باید در کردستان و سنندج می‌جنگیدیم و امیدواریم همانطور که حلب و موصل آزاد شد، بشنویم که داعش به زباله‌دان تاریخ ریخته شد و روزی شاهد آزاد شدن قدس شریف باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: رهبری، شهید محسن حججی را حجت خدا دانستند و معتقدند که ایشان حجت خدا شد تا به ما قصاوت و شقاوت دشمن را نشان دهد و حجت خدا شد تا دشمن‌شناسی را بیاموزیم و دشمن شناس و دشمن ستیز باشیم.

وی افزود: شهید حججی حجت خداست برای حاکمیت حق و زودوده شدن باطل و برای اینکه به ما بگوید کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا و این شهید بازی دشمن را خوب بر هم زد و عطر بهشتی شهادت در کشور را گسترش داد و طوفان ملی از آمدن او از شور و شعور برپا شد.

رئیسی بیان کرد : جوانان ما در عالم افتخار آفریدند و همچنین ثابت کردند که ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست‌ناپذیر است.

وی خطاب به دولتمردان گفت: با این سرمایه بزرگ اجتماعی و اخلاص و شکوه، تمام گره‌های اقتصادی و فرهنگی به دست جوانان قابل باز شدن است و بیگانه از هیچ کس گره‌ای نگوشده و نخواهد گوشد بلکه تمام گره‌ها به دست مردم باز می‌شود.

اطلاعیه ارتش؛تا شهید حججی‌ها هستند نهضت حسینی (ع) با جوش و خروش ادامه دارد

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی به میهن اسلامی و برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ایشان اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده.
رجعت سرخ شهید والامقام سروان پاسدار محسن حججی در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مقارنت این ایام با هفته دفاع مقدس، یادآور تداوم خط سرخ شهادت و درخشندگی و بالندگی نهضت پایداری و مقاومت اسلامی است؛ همان نهضتی که به برکت و حرمت آن، رزمندگان غیور و سرافراز ارتش اسلام در 8 سال دفاع مقدس ایثارگرانه و عاشقانه در برابر دشمنان شرق و غرب عالم ایستادند و با نثار جانشان از حریم ولایت و از این آب و خاک مقدس دفاع کردند و امروز فرزندان پاک و غیرتمند این سرزمین با تاسی از روحیه جهادی و ولایی رزمندگان سالهای حماسه و ایثار برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شور حسینی (ع) دیگری به پا کرده اند و این بیانگر این است که تا شهید حججی ها هستند نهضت حسینی (ع) با جوش و خروش ادامه دارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک و تسلیت شهادت شهید پاسدار محسن حججی به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده محترم این شهید والامقام و مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی؛ تاکید می نماید: یاران و همرزمان ولایتمدار شهید حججی در ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با مردم شریف تهران در مراسم تشییع آن شهید سرافراز شرکت خواهند کرد.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: امید است به برکت خون این شهید بزرگوار، شهدای مدافع حرم و تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بتوانیم رهرو شایسته ای برای مکتب حسینی و نهضت عاشورا باشیم.

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 0
    حالا چرا در کردستان و سنندج؟ اگر منظور مرزهای غربیه که از آذربایجان غربی تا خوزستانه. اگر منظور افراطی گری که مرزهای شرقی هم هست.
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 0
    آمریکا هم با همین شعار در افغانستان و عراق وارد جنگ شد
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    2 0
    اگر این منطق صحیح است پس آمریکا در عراق و افغانستان آمده تا با طالبان در نیویورک نجنگد