ایسنا نوشت: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به وجود حدود 1000 فضای آموزشی مدارس در سطح استان اظهار کرد: وضعیت این مدارس به هنگام بروز احتمالی زلزله و حوادث احتمالی غیرمترقبه نگران‌کننده است.

داریوش ورناصری با بیان اینکه در استان تهران نزدیک به دو میلیون 100 هزار دانش‌آموز داریم اظهار کرد: 6000 فضای آموزشی، پرورشی در تهران وجود دارد که نزدیک به 5000 مورد از آنها فضای آموزشی است.

وی افزود: به طور کلی می‌توان گفت تقریبا 75 درصد مدارس ما در سطح استان از ایمنی مناسب برخوردارند و 25 درصد باقیمانده ایمنی لازم را ندارند که عمدتا فرسوده هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه عمده این مدارس در حاشیه جنوبی تهران اعم از منطقه 12، 11، 9، 15 و 19 قرار دارند، گفت: همچنین در شهرستان‌های با قدمت بالا چون شهریار، ملارد و شهرری نیز مدارس فرسوده داریم. در مجموع می‌توان گفت: نزدیک به 1000 فضای آموزشی در تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

ورناصری ادامه داد: البته همه مدارس در حال حاضر در حال استفاده هستند و دانش‌آموز در آنها حضور دارند. در شرایط معمولی جای نگرانی برای استفاده از این فضاها وجود ندارد، اما دغدغه ما برای وقوع احتمالی زلزله و حوادث غیرمترقبه است. وضعیت مدارس به هنگام بروز این حوادث نگران‌کننده خواهد بود.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =