نشست تخصصی بررسی چالش ها و آسیب های کنکور با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، جمعی از کارکنان ستادی و صاحب نظران و متخصصان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه گفت: جسارت پرداختن به واقعیت ها و چالشها از جمله واقعیات انکارناپذیری است که مدیران باید به آن ورود کنند.

خدانظر دریکوند افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که لرستان در شاخصی مانند کنکور به جایگاه مطلوب دست نیافته است و باید بررسی شود که چالش ها و آسیب های این حوزه کدامند تا بتوان برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل باید مطالعه دقیقی صورت گیرد و سهم ناکامی هریک از مولفه های موثر در کنکور به درستی مشخص شود.

دریکوند ادامه داد: تردیدی نیست که در موفقیت یا ناکامی دانش آموزان در کنکور سراسری عوامل مختلفی از جمله خانواده ؛ نهادهای فرهنگی ، اقتصاد جامعه ، خانواده و .... تاثیر گذارند و باید تلاش شود تا هر کدام از این مولفه ها در جای خود بررسی شوند.

وی تاکید کرد: گرچه کنکور معیار درستی برای ارزیابی فرایند یادگیری نیست ؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر مهمترین شاخص توفیق استانها با شاخص کنکور ارزیابی می شود ؛باید به صورت کارشناسی و تخصصی برای ارتقای این شاخص تلاش کرد.

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که باید راهکارهایی را ارائه داد که به راحتی عملیاتی و اجرایی شوند و ادامه داد : برای ارتقاء جایگاه استان در کنکور باید مداومت داشت و به صورت مقطعی عمل نکرد.

وی به نقش مشارکت و همکاری موسسات علمی و آموزشی ، خیرین حقیقی و حقوقی در تحقق اهداف اشاره کرد و افزود : کارگروهی متشکل از صاحبان فن و کارشناسان باید به بررسی علل و موانع پیش روی داوطلبان در کنکور سراسری بپردازد

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =