ستاد عالی گیاهان دارویی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر پیمان یوسفی آذری مشاور وزیر جهاد کشاورزی ومجری طرح گیاهان دارویی در نشستی که در محل اتاق بازرگانی استان لرستان و با حضور مسئولان ارشداستانداری وسازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، یکی از مشکلات بخش خصوصی را دخالت و عدم هماهنگی مطلوب برخی ازدستگاه های اداری دانست و در این خصوص گفت: عدم هماهنگی و تعامل کیفی و راهبردی برخی از دستگاه های اداری باعث چالشها و مشکلات بخش خصوصی(داروهای گیاهی) شده که این امر ریشه درفرهنگ دارد وباید فرهنگ مشارکتی به شکل مطلوب توسعه دهیم تا مشکلات بخش خصوصی مرتفع شود.

وی درخصوص اینکه باید بازارهای بین المللی را شناخت وب عد اقدام به تولید و صادرکردن محصول کرد،گفت: ازمشکلات اساسی ما درحوزه بین المللی عدم شناخت بازار جهانی وشاخص های مهم این بازار است ودر همین راستا ما ابتدا باید نیازها وشاخصه های مهم بازارهای جهانی رابشناسیم و براساس آن اقدام به تولید کنیم؛ امامتاسفانه این مختصات درنزد تولید کننده گان مغفول مانده وبه همین خاطر است درزمینه صادرات با مشکلاتی مواجه هستیم.

دکتر یوسفی آذری افزود: باید کمیته صادرات داروهای گیاهی و صنایع هماهنگ باشند تاسیاستهای بازار درحوزه داروهای گیاهی را تنظیم ومشخص کنیم.

وی قرن 21را قرن سلامت دانست و در همین خصوص گفت: قرن 20 قرن صنعت بود که نتیجه این فرآیند تهدید سلامت انسانها بود وقرن 21را قرن سلامت نامیده اند و به همین خاطر راهبرد اکثر کشورهای توسعه یافته گرایش به داروهای گیاهی است و این فرصت مناسبی برای کشور ماست که ازظرفیت های موجود درمناطقی ازقبیل استان لرستان اقدامات مناسبی صورت داد.

مشاور وزیر ومجری طرح گیاهان دارویی درخصوص فرآیند نهاده و تولید گفت:یکی از کارهای این ستاد باید به صورت کیفی این باشد که نهاده کاشت،داشت و برداشت و مراحل تولید نگهداری،بسته بندی،حمل و نقل و مصرف را عملیاتی کند.

دکتر یوسفی آذر توسعه بخش گیاهان دارویی را در نقش یک نوع گیاه دارویی دانست و گفت: یکی ازمشکلات ما در تولید محصولات داروهای گیاهی این است که ماسعی داریم چندین نوع گیاه دارویی را هم زمان تولید کنیم که این امر باعث تراکم ومختل شدن چرخه تولید در زمینه عرضه کردن آن در بازارهای مورد نظر می شود که بهتراست ابتدا برروی یک یا دو نوع گیاه دارویی سرمایه گذاری کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =