۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای از «تلا ش های ترکیه برای حفظ امنیت ملی خود در مقابل حملات تروریستی متعدد» حمایت کرد.

خانم «لولو الخاطر» در بیانیه ای که روز سه شنبه خبرگزاری رسمی قطر (قنا) منتشر کرد، گفت : انجام عملیات شاخه زیتون که از روز شنبه توسط ترکیه آغاز شده است در پاسخ به نگرانی های مشروع و قانونی و با هدف تامین امنیت در مرزهای این کشور و حمایت از تمامیت ارضی سوریه و خطر تقسیم سوریه صورت می گیرد.

وی افزود: دولت قطر، همانطور که از تلاش های جمهوری ترکیه برای حفظ امنیت خود پشتیبانی می کند، حمایت کامل خود از حق کشورها برای دفاع از امنیت ملی خود که از طریق مقررات بین المللی از جمله ماده 51 منشور سازمان ملل تضمین شده است، اعلام می دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر ، از ترکیه به عنوان یک عضو ناتو به عنوان عامل تثیبت کننده درمنطقه نام برد و اضافه کرد که دوحه از تلاش ترکیه برای حفظ امنیت شهروندان خود و یکپارچگی سوریه حمایت می کند.

وی اظهار داشت؛ جنگ علیه سازمان تروریستی داعش در حال پایان است لذا همه بازیگران در بحران سوریه می بایست راه حل هایی دایمی برای حفظ عدالت در حق مردم سوریه را مد نظر قرار دهند.

ترکیه از روز شنبه عملیات نظامی با نام شاخه زیتون در مرزهای مشترک خود با سوریه با هدف پاکسازی این مرزها از وجود گروهای تروریستی را آغاز کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    حامیان داعش باز داره سر و کلشون پشت سر هم پیدا میشه.