گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران در اولین جمعه از فصل تابستان با افتتاح هشت نمایشگاه همچنان رونق چندانی ندارند.

مهدی درستی: تهران در اولین جمعه از تابستان ۹۶، با میزبانی از هشت افتتاحیه در گالری‌ها و نگارخانه‌‌های سطح شهر، برای دومین هفته متوالی شاهد کم رونقی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی است.

این دومین هفته است که شاهد کمتر از 10 افتتاحیه در گالری های شهر هستیم و این مسئله هشداری جدی است برای اوضاع نامساعد هنرهای تجسمی در سال 96 که نیازمند بررسی و ریشه‌یابی است

نمایشگاه‌های این هفته به مناسبت همزمانی با تولد 77 سالگی عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران حال و هوای دیگری دارد و در اولین جمعه تیر ماه برخی نمایشگاه‌ها به این هنرمند و  آثارش در حوزه تجسمی پرداخته‌اند.

همچنین خانه هنرمندان مراسم نکوداشت عباس کیارستمی را با عنوان «در ستایش زندگی» در سالروز تولد این هنرمند به همت مدرسه ویژه عصر روز برگزار کرده است

در بخشی از این مراسم نمایشگاهی از آثار طراحی گرافیک کیارستمی در گالری استاد مرتضی ممیز افتتاح شده و تا ۹ تیر ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه، ۴۳ اثر شامل پوستر، روی جلد کتاب و CD، نشانه و نشانه نوشته، طراحی تیتراژ و عکس به نمایش گذاشته می‌شود که تنها بخش کوچکی از آثار طراحی گرافیک اوست.

این مجموعه با یاری امیر اثباتی، نگار اسکندرفر، علی بختیاری، علی بوستان، محمودرضا بهمن پور، ابراهیم حقیقی، آرش صادقی، سیف اله صمدیان، مجید عباسی، بهمن کیارستمی، معراج قنبری، آریا کسائی، هیربد لطفیان، سلما منشی زاده، موزه گرافیک ایران و مدرسه ویژه گردآوری شده و امید است در آینده کامل‌تر شود.

نمایشگاه دیگری که در اولین هفته از تابستان میزبان آن خواهیم بود، نمایشگاه گروهی اسماء الحسنی در قالب جشنواره رمضانی باغ موزه نگارستان است که از ٣٠ خرداد تا چهارم تیر در محل این باغ موزه دائر خواهد بود. در این نمایشگاه آثار ٩ هنرمند در قالب تایپوگرافی و خوشنویسی با موضوع اسماء الحسنی به نمایش در آمده است.

هنرهایی که در این هفته از علاقه‌مندان میزبانی می‌کنند، همچون گذشته در نقاشی، عکاسی خلاصه می شوند. البته این هفته میزبان نمایشگاهی با محوریت معماری و شهر نشینی هم خواهیم بود.

در ادامه جزییات برگزاری نمایشگاه‌هایی که این هفته افتتاح می‌شوند را می‌خوانید:

گالری آتشزاد: نمایشگاه گروهی نقاشی با ارائه آثاری از 20 هنرمند معاصر با عنوان «رنگ و بی رنگ» برگزار می‌شود. این نمایشگاه عصر روز جمعه دوم تیر ماه از ساعت 17 تا 21 افتتاح و تا 13 تیر ادامه خواهد داشت.

گالری دارگون:  نمایشگاه گروهی «روی دیگر پنجره» در گالری دارگون برپا می‌شود. این نمایشگاه شامل 43 هنرمند است که با الهام از فیلم «ABC  آفریقا» ساخته عباس کیارستمی دست به خلق 43 اثر هنری زده‌اند.

این آثار روی بوم‌های 50 * 50 سانتی متری با تکنیک آزاد کشیده شده‌اند. «روی دیگر پنجره» از دوم تا 14 تیر دایر است.

گالری دلگشا: نیاز بابا تبار نقاشی‌های خود را با عنوان «ُبرون» از دوم تیر به نمایش در می آورد. این نمایشگاه تا 13 تیر میزبان علاقه‌مندان به نقاشی است.

گالری سایه: پرفورمنس گروهی «حفره» با هنرنمایی کارن آراد، علی فرشچیان، آرش تقی‌زاده و با همراهی گروه موسیقی یشتای جمعه دوم تیر ماه افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا هفتم تیر ماه ادامه دارد و همه روزه به جز پنج شنبه‌ها برپاست.

گالری سیحون دو: «نمایشگاه گروهی از مجموعه شخصی سه مجموعه دار» عنوان نمایشگاهی از مجموعه های شخصی ویدا زعیم، نادر سیحون و علی لاجوردی است که در روز جمعه دوم تیر از ساعت چهار الی هشت عصر در  افتتاح می‌شود. این مجموعه داران در این نمایشگاه تعدادی از اثار مجموعه خویش را برای نمایش و فروش می‌گذارند، آثاری از جمله نقاشی، مجسمه و عکس از هنرمندان مختلف چون ژازه طباطبایی، فرامرز پیلارام، جعفر روحبخش، واحد خاکدان، حمید پازوکی، مهدی سحابی، مصطفی دشتی، پویا آریان پور، خسرو حسن زاده، سمیرا علیخانزاده، علی رضا فانی و ... این نمایشگاه تا هفتم تیر دامه دارد.

گالری سهراب: نمایشگاه گروهی خط نقاشی با حضور هنرمندانی چون فرامرز پیلارام، محمد احصایی، عین الدین صادق زاده، امیرصادق تهرانی و کوروش قاضیمراد از دوم تیر تا 14 تیر برگزار می‌شود.

گالری راه ابریشم: نمایشگاه تابستانی آثار عکاسان این گالری روز جمعه دوم تیر افتتاح می شود و تا آخر تیر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری پلتفرم 28: «تهران: فردا» عنوان نمایشگاهی با محوریت شهرسازی و اصول آن است که از دوم تا نهم تیر برپا می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =