استاد جدید زبان فارسی برای تدریس در دانشگاه تونس معرفی شد

روابط عمومی بنیاد سعدی گزارش داد:نماینده فرهنگی ایران در تونس و نماینده بنیاد سعدی، به منظور معرفی استاد جدید زبان فارسی، با رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه منوبه دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات که به مناسبت فرارسیدن سال جدید تحصیلی در تونس و شروع کلاس‌های دانشگاهی و در نتیجه شروع کلاس‌های زبان فارسی در دانشگاه منوبه برگزار شد، نماینده فرهنگی کشورمان، استاد اعزامی از وزارت علوم را جهت تدریس زبان فارسی در دانشگاه منوبه، به آقای دکتر کزدقلی، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه منوبه معرفی کرد.

در ابتدای این دیدار، دکتر کزدقلی، ضمن خوش آمدگویی به استاد زبان فارسی، و آرزوی موفقیت در مأموریت جدید، اظهار امیداوری کرد که با برگزاری این کلاس‌ها هر چه سریعتر شاهد رشد و ترویج زبان، فرهنگ و تمدن ایرانی در بین نخبگان و دانشجویان باشند.

در ادامه، دکتر محمد اسدی موحد،از حمایت‌ و همکاری‌های دکتر کزدقلی و همکاران ایشان در دانشگاه منوبه در امر ترویج زبان و ادبیات فارسی قدردانی کرد و افزود: دانشگاه منوبه، بویژه دانشکده علوم انسانی، همواره در نشر فرهنگ و تمدن ایرانی در تونس تلاش داشته و در راه اشاعه زبان و ادب فارسی در میان علاقمندان همراه نمایندگی فرهنگی ایران بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، تحولی جدی در معرفی ظرفیت‌های علمی، ادبی و تمدنی ایران در بین نخبگان و دانشجویان تونسی بوجود آید.

اسدی موحد سپس تشکر و تقدیر ویژه خود را به پاس همکاری‌های این دانشکده در جهت ایجاد و راه‌اندازی مرکز "ملاصدرا و زبان شناسی" در دانشگاه منوبه ابراز کرد و گفت: همانگونه که می‌دانید رایزنی فرهنگی کار تجهیز این مرکز را انجام داده است و ان شاءالله به زودی کتاب‌ها و منابع بیشتری به این مرکز  اضافه خواهد شد.

در پایان این ملاقات، دکتر محمود کمالی، استاد اعزامی زبان فارسی، به منظور آشنایی با برنامه‌های درسی و کاری خود، با مسئولان و مدیران بخش زبان و ادبیات عرب دانشکده دیدار کرد و از نزدیک در جریان برنامه‌ها قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =