۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶
عکس | مقتدی صدر و یک سفر تازه

مقتدی صدر باز هم با یک سفر غیرمنتظره دیگر، در کانون توجهات قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ولیعهد ابوظبی در کاخ الشاطی در پایتخت امارات میزبان مقتدی صدر بود. این دومین سفر مقتدر صدر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بعد از عربستان سعودی است.

سایت شبکه العربیه، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی روز یکشنبه در دیدار با مقتدی صدر رهبر جریان صدر به بررسی روابط "برادرانه"‌ دو کشور و برخی موضوعات مشترک پرداخت.

محمد بن زاید در این دیدار همچنین در جریان تحولات عراق قرار گرفت.

ولیعهد ابوظبی در ادامه بر اهمیت ثبات و شکوفایی در عراق تاکید و نسبت به ایفای نقش عادی عراق در جهان عرب ابراز امیداواری کرد.

 

 

وی با بیان اینکه مشارکت عراق در مسائل جهان عرب به تقویت ثبات و امنیت کشورهای عربی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده ما، اعراب و مسلمانان باید با هم متحد باشیم و مبلغان تفرقه و اختلاف را حذف کنیم.

ولیعهد ابوظبی تاکید کرد: کشور امارات به لحاظ تاریخی همواره دست یاری خود به سوی ملت عراق را دراز کرده است.

وی از مشارکت اقلیت عراقی برادر در نهضتی مبارک که با اسم امارات مرتبط است، تقدیر کرد.

محمد بن زاید بار دیگر پیروزی عظیم عراق بر تروریسم داعش را به صدر تبریک گفت و بر اهمیت استفاده از این مساله برای سازندگی ملی که تمامی عراقی‌ها را متحد کند، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تلفات جانی و مالی که در کشورهای عربی شاهد هستیم لزوم همکاری مشترک برای حمایت از جهان عرب را نشان می‌دهد.

دفتر اطلاع‌رسانی مقتدی صدر نیز در بیانیه‌ای از استقبال گرم مقامات اماراتی از صدر خبر داده و نوشته است، دولت امارات یک هواپیمای خصوصی برای انتقال صدر در نظر گرفت.

ناظران معتقدند، روابط عراق با کشورهای عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به این کشور برای ایجاد توازن در روابط عربی و منطقه‌ای‌اش کمک کمی‌کند.

این سفر صدر به امارات در کمتر از دو هفته بعد از سفر رسمی به عربستان انجام شده و آن تحول در روابط یکی از گروه‌های شیعی عراق با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را نشان می‌دهد.

جریان صدر دارای ۳۴ کرسی پارلمانی است و گروه مسلحی با نام "سرایا السلام"‌را هدایت می‌کند که یکی از شاخه‌های حشد شعبی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیییییییییییییییییی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    57 5
    بله دیگه ایران اونجا با داعش جنگید حالا خو ش خوشخونشون با ایناست . از اهل کوفه بیش از این انتظاری نیست. ما باید هوشیارتر باشیم.
    • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      9 3
      دوستان هوشیار باشین عراق می تونه بهترین دوست ما و بدترین دشمن ما باشه، الان وضیع ما با عراق خیلی خوبه اما اگر مقتدی صدر قدرت رو به دست بگیره وضعیت از زمان صدام هم بدتر میشه چون مقتدی صدر در لباس خودی نه تنها قراره خیلی ضربه ها به مقاومت وارد کنه بلکه به اسم اصلاح گول بن سلمان رو می خوره تمام کشورهای دور و بر ما از پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و تا آذربایجان و ترکیه و ... عربستان سرمایه گذاری جدیدی کرده تا از همه طرف ما رو تحت فشار بزاره گول اصلاح و مذاکره رو نخورین تو این دوره از زمانه بهتره که قدرت داشته باشی تا هرچیز دیگه چرا که حتی اگر هیچ چیز نداشته باشی و هیچ کس هم دشمنت نباشه کافیه مثل کشور ما موقعیت ژئولوپوتیک خوبی داشته باشی فتنه ای بزرگتر از داعش در راهه
    • امیر IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      2 3
      عراق که از شما نخواست بیاید در رعاق بجنگید.ایران با میل خودش در رعاق حضور داره و هر کاری میکنه برای منافع ملی خودشه این شخص و هر حزبی هم حق دارن برای منافع خودشون تلاش کنن .قرار نیست که مزدور و نوکر شما باشن
  • آسو A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    7 2
    فقط یکی از این بپرسه جریان قتل پسر آیت الله خویی زیر سر کی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    6 6
    وجدانا برای چند نفر و گروه و کشور سفره پهن کردید و جوابشو با آب دهن گرفتین. این نشونه نهایت بی کفایتی و بی تدبیری در سیاست خارجی نیست؟
  • ناشناس A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    13 4
    هنوز داعش کاملا از عراق بیرون نرفته و سهم خواهی فرصت طلبان شروع شد این آدم برای ما ممکن است دردسر ایجاد کند
    • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      3 8
      نترس عزیزم اینا با اشاره انگشت کوچیکه ایران میرن کنار
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 4
    ایران در جبهه سوریه و عراق در درجه اول برای منافع ملی خودش میجنگد که عبارت است از سد کردن راه بر گروه های تروریست از نزدیک شدن به مرزهای ایران. به عبارت دیگر ایران کیلومترها دورتر از مرزهایش میجنگد تا مرزهای سرزمینی اش در امان بماند و البته دیگران نیز از مواهبش بهره مند میشوند. کسانی مانند مقتدی صدر هم در راستای منافع گروهی و سرزمینی شان عمل میکنند که هنوز منافع نهفته در ارتباطات اخیرش با اعراب بدرستی روشن نیست
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    5 17
    بالاخره عربستان و امارات شیعه ستیز مجبور شدند قدرت علمای شیعه را در عراق قبول کنند و دست به دامن انها بشوند روزی هم خواهد رسید که برای ارام کردن اوضاع کشورشان هم ملتمس شیعیان شوند و این یعنی شکوه و اقتدار شیعه بعد 1400 سرکوب و قتل و نادیده گرفتن انها می باشد انقلاب امام خمینی در ایران و خون به ناحق ریخته شهید صدر در عراق و جوشش خون شیخ نمر در حجاز شیعه را قدرتمند تر ساخته است
    • آسو A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      1 3
      چی میگی؟چی میزنی؟ ایشان را خریدن میفهمی خریدن این کجاش افتخاره این پسرفته یاد ندارم در تاریخ، وهابیون توانسته باشن روحانی شیعه را بخرن.وهابیون البته
    • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      1 0
      اسو خودت قاط زدی مسئله را نگرفتی مثل اینکه خبر نداری عربستان از وزیر کشور عراق خواسته میانجی گری کنه واسه روابط با ایران میفهمی یعنی چی ؟یعنی شکست کامل عربستان در سوریه و یمن و عراق و لبنان روبروی ایران الان ترسشون اینه شورش همه عربستان را هم بگیره اخبار درگیری العوامیه را خواندی ؟
  • محسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    9 7
    عاقلانه فکر کنیم ایران باز هم بازی خورد جوانای ما حیف از جونای ما.....
    • بی نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
      2 0
      زمان جنگ تحمیلی هم خیلی ها از کلماتی شبیه تو استفاده میکردن اما حاضر نبودن هیچ کمکی واسه حمایت از وطن عزیزشان و مردم انجام بدن نه جانی و نه مالی اگه همه اینطور فکر میکردن الان خوزستان جزیی از عراق محسوب میشد و صدام هم رهبر کل اعراب منطقه میشد بخاطر این پیروزی و ادعای سرداری قادسیه که داشت اما این جونای بقول تو حیف نذاشتن این اتفاق بیفته و ارزو به گورش کردن
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    1 1
    کی میدونه این شیخی که در قم دوره دیده قاصد ایران عزیز و عظیم نباشه