معاون وزیر از افزایش 60 درصدی صادرات محصولات معدنی استان زنجان خبر داد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه فناوری معادن به‌ویژه معادن زیرزمینی نسبت به سایر کشورها خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی کرباسیان با بیان اینکه امروز در زمینه انتقال تجربه در حوزه اکتشاف اقداماتی صورت گرفته است، افزود: یکی از این اقدامات، رایزنی با چند شرکت کانادایی ـ استرالیایی در راستای انتقال این تجربیات است تا بخشی از این عقب‌افتادگی‌ها در حوزه اکتشاف معدن را جبران کنیم.

وی یکی دیگر از رویکردهای دولت در حوزه صادرات مواد معدنی را بحث خروج از خام‌فروشی دانست و یادآور شد: امروز در این زمینه فقط به صادرات سنگ‌آهن اکتفا نکرده و سایر استخراج های معدنی از جمله کنسانتره، فولاد و ... نیز صادر می‌شود.

کرباسیان زنجان را به عنوان استانی که دارای معادن بسیار غنی بوده و از این حیث ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات محصولات معدنی دارد، ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که صادرات استان زنجان با افزایش ۶۰ درصد مواجه بوده و همین مسئله ارزش‌افزوده بالایی را برای استان به همراه داشته است.

همچنین در این مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صادرات استان زنجان گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۱۵ میلیون دلار کالا از زنجان صادر شده است.

ناصر فغفوری ظهر با بیان اینکه طی شش ماهه سال‌جاری ۲۱۵ میلیارد دلار کالا از زنجان صادر شده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته ۱۵۸ میلیون دلار صادر شده که امسال شاهد رشد ۳۶ درصدی در صادرات هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۶ ماه نخست سال ‎جاری ۱۴۱ میلیون دلارصادرات از گمرک استان بوده و در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز ۷۴ میلیون دلار کالا صادر شده که نسبت به سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته است.

فغفوری از راه‌اندازی واحد سنگبری در کنار معدن تراورتن ماهنشان، ایجاد واحد تولید آهک هیدراته در خدابنده و بهره‌برداری از معدن زاج‌کندی در طارم خبر داد.

وی افزود: در مجموع ۷۸ درصد اهداف صادراتی پیش‌بینی شده در سطح کشور محقق شده و برنامه‌های صادراتی استان زنجان در نیمه نخست امسال تحقق ۱۱۴ درصدی داشته و کالاهای استان زنجان ارزش افزوده بالایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: حوزه فرش، صنایع دستی و بخش کشاورزی ۱۰ درصد از کل صادرات استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =