توسعه اقتصادی بدون توجه به اهمیت صادرات ممکن نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در دنیای کنونی توسعه اقتصادی بدون توجه به اهمیت صادرات ممکن نیست.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته با اهمیت دادن به صادرات کالاهای تولیدی و با اتخاذ راهبرد اقتصاد درون زا و بیرون نگر به اهداف خود رسیده اند، گفت: ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده و رسیدن به رشد اقتصادی و پایدار فقط هنگامی ممکن می شود که بنگاه های اقتصادی کالاهای خود را به بازارهای جهانی صادر کنند.
وی گفت: امروزه کشور جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی قرار دارد که در برابر تحریم کشورهای نیاز به مقاومت اقتصادی دیگر دارد و اقتصاد مقاومتی مناسب ترین و کارآمدترین راهبرد برای حل این مشکلات است.
امام جمعه تبریز، صادرات غیرنفتی را راهبرد مناسب و کارآمدی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش تولید و اشتغال می شود.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سالجاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط رهبر معظم انقلاب، دیدیم اشتغال آفرینی اولویت نخست کشور است و برای رسیدن به این هدف توسعه صادرات راهکار موثری است.
نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی اقتصاد کشور را به حرکت درآورده و اشتغال را رونق می بخشد، گفت: وقتی صادرات افزایش یابد میزان وابستگی به کشورهای خارجی کاهش یافته و می تواند در ابعاد اقتصادی اجتماعی سیاسی تاثیرگذار باشد.
وی گفت: به عبارت دیگر توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی بسیاری از کشورها می تواند ضمانت های لازم برای امنیت کشور را فراهم سازد.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: اسناد فرادست از جمله برنامه های بلند مدت سیاست های ابلاغی و دستورات مقام معظم رهبری لازمه صادرات غیرنفتی است .
وی با تاکید بر رعایت ازلزامات توسعه صادرات، گفت: فضای کسب و کار باید بهبود یافته و از حالت رکود خارج شود، با ایجاد فضای رقابت و شفافیت اقتصاد کشور فساد زدایی و راند زدایی شود.
وی افزود: به اتخاذ رویکرد برون گرایی همراه با برون نگری که در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته باید توجهی خاص داشته باشیم .
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری و افزایش تولید در حوزه هایی که صادرات وجود نداشته یا کم باشد با سرمایه گذاری در حوزه هایی که ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد می توان به رشد صادرات غیرنفتی کمک کرد.
وی گفت: با تامین منابع مالی ارزان قیمت و رفع انحصار در فرایندهای تولید و واردات از طریق نظام تعرفه ای موثر بدون تردید با به کارگیری راهکارها می توانیم صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم گام مهمی در راستای استقرار اقتصاد مقاومتی و مصون سازی کشور از تهدیدات خارجی برداریم.
نماینده ولی فقیه در استان، خودخاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحقق دیدگاها و اندیشه های مهم مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی باشیم که راهی برای مقابله و حفظ انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات بیگانه است .46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =