این آدم‌ها حوصله شما را سر می‌برند/ لطفا کسل کننده نباشید!

آیا نگران این موضوع هستید که به یک آدم حوصله سر بر و کسل کننده برای اطرافیانتان تبدیل شده باشید؟ یا اینکه واقعا چنین فردی هستید بدون اینکه خودتان بدانید. شاید هم از آدم‌های حوصله سر بر اطرافتان خسته شده‌اید.

صنم بیاناتی: آنها با ویژگی‌های خاص شخصیتی‌شان حسابی اطرافیان خود را کلافه می‌کنند و حوصله‌شان را سر می‌برند. شما در این مطلب با 12 خصوصیت اخلاقی چنین افرادی آشنا می‌شوید و البته توصیه‌هایی را می‌خوانید که به شما کمک می‌کند تا یک آدم کسل کننده برای دیگران نباشید.

1- آنها اشتباهاتشان را نمی‌پذیرند

کارلوتا زیمرمن یک استراتژیست موفق در نیویورک می‌گوید افراد کسل کننده خیلی به ندرت اشتباهات خود را می‌پذیرند. بخصوص وقتی این آدم‌ها با اثبات اشتباهات گسترده خود مواجه می‌شوند. بنابراین طبیعی است که آنها بابت رفتار نامناسب خود عذرخواهی نمی‌کنند. انداختن تقصیر گردن این آن و آن از ویژگی‌های چنین افرادی است که این حقیقت را که قصور از خودشان است نمی‌بینند.

2- آنها خیلی سریع واکنش‌های بی‌دلیل و احساسی نشان می‌دهند

آنچه که در افراد حوصله سر بر وجود دارد ترس است. دقیقا همان چیزی که در رفتار آنها تاثیر می‌گذارد. آنها به شکل ناخوشایندی از دنیا وحشت دارند و به همین دلیل تمایل دارند به مسائل جزئی بپردازند و بابت آنها واکنش‌های تند از خودشان نشان دهند در صورتیکه می‌توانند در چنین مواقعی کمی صبر کنند ، نفس عمیق بکشند و خودشان را در آن موقعیت اداره کنند. در واقع این افراد بابت جزئیات بی‌اهمیت مرافعه راه ‌می‌اندازند و هر موضوع کوچکی را به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌کنند.

3- آنها عاشق این هستند که مشکلات را هم بزنند و به آنها پر و بال بدهند

افراد حوصله سر بر معمولا خیلی زود عصبانی می‌شوند. زیمرمن می‌گوید: به همین دلیل آنها همیشه آماده جنگ هستند حالا فرقی نمی‌کند طرف مقابلشان دوست آنها باشد یا کل دنیا! زمانی که میدان را به دست می‌گیرند دوست دارند به آنها توجه شود حالا در این راستا اصلا مهم نیست اگر این توجه به شکل منفی اتفاق بیفتد.

4- آنها خود شیفته هستند

افراد کسل کننده یا به تعبیر دیگر آزار دهنده همیشه یک موضوع ترجیحی در اولویت‌های گفتگوهای خود دارند که این موضوع "خود آنهاست".

"اگر موضوع گفتگو به سمت فرد دیگری برود آنها خیلی سریع مسیر مکالمه را به سمت خودشان بازمی‌گردانند." این ادعای فرانک هیلی مشاور حرفه‌ای در فیلادلفیاست. یکی دیگر از نشانه‌های این افراد قضاوت‌های آنها درباره آدم‌هایی است که فقط یکبار با ایشان ملاقات کرده‌اند یا شاید در همان لحظه‌ای که فردی را می‌بینند او را قضاوت می‌کنند. خیلی بهتر است اگر ابتدا یک فرد را کاملا بشناسیم تا اینکه بلافاصله او را مورد قضاوت قرار بدهیم.

5- آنها با چهره خود واکنش‌های آزار دهنده نشان می‌دهند

هیچکس دوست ندارد دیگری برای مدت طولانی به صورتش خیره شود ، بنابراین کسانی که چنین رفتاری را به دفعات تکرار می‌کنند شک نداشته باشند که در رتبه اول افراد آزار دهنده و البته کسل کننده قرار می‌گیرند. این واکنش می‌تواند با خیره شده به چهره دیگری با چشم‌های گشاد شده یا اخم همراه باشد. بهتر است در مناسبات و معاشرت‌های اجتماعی آرامش خود را حفظ کنیم و حواسمان باشد که زبان بدنمان آنقدر راحت باشد که دیگران هم در برابر ما احساس راحتی کنند.

6- آنها به شدت منفی هستند

واقعا آزار دهنده است اگر معاشر شما کسی باشد که هرگز شکایت یا غرولند کردن را متوقف نکند. این افراد همواره بر روی جنبه‌های منفی زندگی تمرکز می‌کنند بنابراین از دید آنها همه چیز تاریک و غبار آلود است. این طرز نگاه حتی می‌تواند فراتر از موقعیت‌های اجتماعی هم برود. این افراد نمی‌توانند در فعالیتی مشارکت کنند یا اوقات شادی با کسی داشته باشند. در عوض این افراد مرتب درباره این موضوع صحبت می‌کنند که چقدر یک چیز کسالت بار است یا مشکل دارد.

7- دوستان آنها هرگز تغییر نمی‌کنند

افراد حوصله سر بر نا شناخته‌ها را دوست ندارند بنابراین مایلند همیشه در یک حالت باقی بمانند. آخرین باری که آنها را در یک مهمانی یا جای دیگری دیده‌اید احتمالا پشت میز نشسته بودند یا گوشه‌ای ایستاده بودند. آنها همواره داستان‌های قدیمی کار و خانواده را دارند که برای دوستان و اطرافیان خود بازگو کنند. در حالیکه دوستان جدید به معنای فعالیت‌های جدید و عادت‌های جدید است. اتفاقی که همیشه با پاسخ منفی این آدم‌ها روبه‌رو می‌شود.

8- زندگی روزانه آنها خالی از هیجان است

افراد کسل کننده معمولا حرف جدیدی جز اخبار و برنامه‌های کاری‌شان ندارند که بزنند. آنها نمی‌دانند یا اهمیتی به وجود هیجان در زندگی‌شان نمی‌دهند. به همین دلیل آنها ترجیح می‌دهند دور از کانون توجهات باشند چون از قضاوت شدن هراس دارند. در عوض آنها درباره تنها موضوعی که به آن تسلط دارند که می‌تواند کارشان باشد با همه صحبت می‌کنند.

9- آنها گفتگو را قطع می‌کنند

توجه نشان دادن به آنچه که دیگری نشان می‌دهد یک آداب معاشرت است. با این حال اگر شما به جای گوش دادن به حرف‌های دیگری ، صحبت‌های او را قطع کنید این ذهنیت ایجاد می‌شود که طرف مقابل فرد حوصله سر بری است. این واکنش شما چنین پیامی را به طرف مقابل می‌دهد که به حرف‌هایش توجهی ندارید و یا بدتر اینکه برایتان اهمیت ندارد. چنین اتفاقی به جای اینکه رابطه‌ای را بسازد آن را تخریب می‌کند.

10- آنها مشکلات دیگران را کوچک می‌کنند

وقتی دوستی با شما درباره مشکلات خانوادگی ،‌دغدغه‌های کاری و یا سایر نگرانی‌هایش صحبت می‌کند و شما مرتب به او می‌گویید " نگران نباش ، درست می‌شود" یا " اوضاع آنقدرها هم بد نیست ، شرایط بهتر می‌شود" در واقع شما در حال کوچک شمردن مشکلات طرف مقابلتان هستید. این کم اهمیت جلوه دادن دیگران یک استراتژی معمول برای شناسایی افراد حوصله سر بر و واکنش آنها در برابر احساساتشان است.

11- آنها همیشه خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند

وقتی کسی در حال تعریف کردن تجربه‌ایست و فرد دیگری وارد ماجرا می‌شود و سعی می‌کند همان تجربه را درباره خودش به شکل بهتری تعریف کند هم رفتار آزار دهنده و البته هم واکنش بی‌ادبانه‌ای از خود بروز داده است. اینکار را با خودتان نکنید.خودتان را با مقایسه کردن موقعیت دیگری با شرایط خود به مخاطره نیاندازید. مثلا با تعریف کردن داستان‌های غیر واقعی.
اجازه بدهید مکالمه ادامه پیدا کند و دیگران واقعیت‌ها را در قالب تجربیات خود بیان کنند.

12- چکار کنید که یک آدم کسل کننده و آزار دهنده نباشید؟

چطور چنین فردی نباشید؟ در گفتگوها شرکت کنید. تعاملات اجتماعی‌تان را ارتقا بدهید و ذهن بازتری داشته باشید.

بلا دی پائولا دکتر روانشناس در این باره می‌گوید: افراد جالب توجه افکار و احساسات خود را خیلی بیشتر از آدم‌های حوصله سر بر فاش می‌کنند. افراد جالب توجه برای مشارکت در گفتگوها اطلاعات بیشتری دارند ، نه صرفا احساسات بیشتر. در عین حال افراد کسل کننده خیلی بیشتر از لغات پوچ که هیچ معنی در آنها وجود ندارد استفاده می‌کنند.

بنابراین کلمات تاثیر گذارتری را برای گفتگو انتخاب کنید. توانایی زبان بدنتان را بالا ببرید. و اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورید.
به همین ترتیب است که در زمانی کوتاه وجهه شما از قامت یک فرد کسالت بار به یک فرد جالب توجه تبدیل خواهد شد.

منبع: ریدرزدایجست

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ر IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    146 3
    13افراد پر حرف 14 افرادپرتوقع 15 افراد نفهم 16افراد افسرده 17 افراد تازه به دوران رسیده و ......
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      6 0
      اگه اینایی که الان گفتی رو هم اضافه کنیم به لیست بالا بعید میدونم کسی خارج از لیست باقی بمونه ها ، همون افسرده ها که گفتی خودش خیلیه
  • فاطمه A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    21 1
    خیلی قشنگ بود استفاده کردیم.ترجمه اشم عالی بود.ممنون
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    5 0
    خیلی آدمها حوصله من رو سر می برند
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    5 0
    آدمهایی که تو کنسرت بیجا کف می زنند آدمهایی که توی سینما یا کنسرت موبایلشون رو جواب می دن و عکس و فیلم می گیرن. ادم هایی که فقط خوشون مهم هستن. آدم های خود خواه که خودشون رو مرکز دنیا می دونن اونایی که فکر می کنن به قلب حقایق الحاق شده اند و بقیه منحرفان از صراط مستقیم هستن. تقزیبا همه آدمها حوصله آدمو سر می برن