۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

پروانه سلحشوری

مجلس دهم به عقیده‌ من یک مجلس متحد است؛ از دو جناح فعال در کشور در این مجلس حضور دارند اما بیشتر نمایندگان در وسط طیف قرار می‌گیرند. برای مثال هنگام رای گیری در رابطه با مسئله اینترنت همه مخالف بودند و اصلا بحت راست یا چپ مطرح نبود به طوریکه حتی رییس محترم مجلس نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و به شوخی بیان کرد چقدر بد رای نیاورد!

مجلس دهم به هر طریقی سعی کرده از افراطی گری پرهیز کند و حتی رفتارهای افراطی مانند شعار دادن و راهپیمایی در صحن مجلس، مشاهده نمی‌شود. به جای صرف زمان برای این کارهای بیهوده و فاقد ارزش برای مردم، بیشتر به مصوبه ها و کارهای مهم پرداخته می‌شود.

شواهد امر بیانگر این است که بیشتر اقشار آسیب‌پذیر جامعه مدنظر هستند و عزم مجلسی‌ها بر این است تا جایی که ممکن است، بر مشکلات مردم تمرکز کنند تا این مسائل تا حدممکن رفع شود؛ به خصوص در حوزه‌‌ استان‌ها و شهرستان‌های کوچکتر.

در ابتدا عده‌ایی نگران مجلس دهم بودند؛ و حتی آن‌ را "مجلس بی‌تجربه‎ها" می نامیدند، که البته به حق بود. در هر حال خیلی از نماینده‌ها از جمله بنده برای بار اول بود که وارد مجلس می‌شدیم. اما آنچه حائز اهمیت است این بود که اغلب نمایندگان تحصیلات عالی دارند؛ البته به شرط صداقت در ارائه ی مدارک تحصیلی!

111 نفر یا بیشتر نماینده‌ها دارای مدرک دکتری هستند. وقتی افراد تحصیل کرده باشند، رویکرد و نگرششان کاملا علمی است و نگاهی که به مسائل می‌شود کاملا تخصصی است و مسئله‌ایی لاینحل نمی‌ماند.

به عنوان یک فردی که تجربه کافی برای ورود به مجلس نداشتم عملکرد خود و دیگر نماینده ها را مثبت و موفق می دانم. با نگاهی اجمالی مشاهده می‌شود که هم در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه و در هم در صحن بنده و دیگر همکاران کماکان بد عمل نکرده و حضور موثر داشته‎ایم.

 توانستیم در فراکسیون زنان با سایر نمایندگان مجلس ارتباط تعاملی را حفظ کنیم و این بیانگر این است که ما افراد با تجربه‌ایی از نحوه برخورد با هم و هر آنچه که از یک مجلس انتظار می‌رود هستیم.

عملکرد ما بی شک بر انتخابات 96 تاثیر داشت؛ اما بیشتر از آن عملکرد خود دولت است بود که موثر واقع شد. مجلس دهم کار شکنی در مقابل دولت نکرد. به این معنی که مجلسی نبود که دولت اذعان داشته باشد: در یکسال آخر عمر ما، مجلس نگذاشت کارمان را انجام دهیم! اتفاقا هر کجا نیاز به همکاری و همراهی بود ما برای رفع معضلات همگام و در کنار دولت بودیم. البته نه به صورت وکیل الدوله! چرا که ما وکیل مردم هستیم.

*نماینده مجلس و رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =