درخواست شکستن قفل واتس‌اَپ توسط وزارت کشور انگلیس

پس از حمله تروریستی اخیر در لندن، وزیر کشور انگلیس خواست تا اپلیکیشن هایی مانند واتس اَپ محلی امن برای تروریست‌ها نباشد.

به گزارش خبرآنلاین، «امبر رود» به بی‌بی‌سی گفت «خالد مسعود» چند دقیقه قبل از حمله به مردم نزدیک ساختمان پارلمان از واتس اپ استفاده کرد.

وی افزود اپلیکیشن های مانند واتس اپ که از رمزگذاری نقطه‌به‌نقطه استفاده می‌کنند نباید محفلی امن برای تروریستها باشد و از سوی دیگر سازمان‌های اطلاعاتی باید دسترسی لازم را در مواقع ضروری باید داشته باشند.

«نادین دوریس» از اعضای پارلمان انگلیس نیز ضمن حمله به اپل و واتس اپ گفت آنها نباید محتوای تروریستی را پوشش دهند و باعث توسعه تروریسم شوند.

کارشناسان امنیتی و همچنین مدافعان حقوق و آزادی‌های مدنی به‌شدت با این سخنان مخالفت کرده و آن را پوشش گذاشتن بر ضعف‌های سازمان‌های مذکور می‌دانند.

اف بی آی در سال 2016 از اپل خواست تا قفل گوشی ضارب سن برناردینو را باز کند که اپل از این کار سر باز زد و اف بی آی با کمک اسرائیلی‌ها توانست آن را بشکند هرچند اپل شکسته شدن قفل را دروغی بیش ندانست.

سازمان‌های اطلاعاتی به‌شدت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی را تحت‌فشار قرار داده تا کدهای رمزگذاری را در اختیار آنها قرار دهند که با مخالفت آنها روبرو شده‌اند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    0 0
    این قضیه هم برای ایران و تلگرام وجود داره :|