انصراف ۹۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درکردستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: ۸ هزارو ۹۷۲ نفر دراستان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا ثبت نام کردند که تاکنون ۹۷ نفرآنها انصراف دادند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از سنندج، علیرضا آشناگر امروز چهارشنبه در مجمع عمومی فوق العاده شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا قرارداریم، گفت: توسعه وامنیت کشور به نوع انتخاب مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای اسلامی جنبه محلی دارد، عنوان کرد: مردم در این انتخابات در تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیریت شهری و روستایی مشارکت می کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات جلوه ای از مشارکت سیاسی مردم است، بیان کرد: یکی از مهمترین معیارهای مشارکت سیاسی مردم حضور آنها در پای صندوق های رای است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: شرکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری در دوره های گذشته دارای نوساناتی بوده و در دوره ای شاهد مشارکت حداکثری بودیم و گاهی هم این مسئله اتفاق نیافته ولی با این وجود معدل حضور مردم کردستان نسبت به میانگین کشوری قابل قبول بوده است.

آشناگر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در کردستان ۸ زهار و ۹۷۲ نفر ثبت نام کردند، اضافه کرد: تعداد کرسی های شوراهای شهروروستا دراستان ۴ زهار و ۱۶۷ کرسی است.

وی افزود: از تعداد مذکور هزار و ۲۵۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر هم داوطلب شوراهای اسلامی روستاها هستند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۸۰۰ روستا هیچ فردی کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی نشدند، بیان کرد: در سطح استان کردستان هم تنها در دو روستا فردی داوطلب شرکت در انتخابات نشده و ثبت نام نکردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اعلام کرد: تاکنون ۹۷ نفر ازثبت نام کنندگان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا انصراف دادند که از این تعداد ۳۰ نفر مربوط به حوزه های شهری و مابقی روستایی بودند.

ملاک عمل دولت افزایش مشارکت مردم درانتخابات است

آشناگر ملاک عمل دولت در انتخابات را افزایش مشارکت مردم خواند و اظهارداشت: بهترین کمک به مردم برای انتخابات اصلح افزایش مشارکت است و حماسه حضور هم خلق نمی شود مگر اینکه مردم امیدوار باقی بمانند.

وی خطاب به مسئولان روابط عمومی ها عنوان کرد: تمایل نداریم شما افکار عمومی را مدیریت و نوع انتخاب مردم را جهت دهی کنید ولی توقع داریم به عنوان چشم بینای ادارات و نهادی خود، خدمات دولت را صادقانه و با رعایت امانتداری مطرح کنید.

وی عنوان کرد: متاسفانه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی رسالت واقعی خود را انجام نمی دهند و حضور موثر کمتری در فضای مجازی دارند که باید در راستای برطرف کردن این ضعف تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: عده ای هم چون ضد انقلاب و گروهک های تکفیری تمایل به بی تفاوتی مردم نسبت به انتخابات و تحریم این دوره از انتخابات دارند و برخی از دولت های خارجی هم به دنبال جبهه گیری درمقابل دولت انقلابی ما هستند.

آشناگر ادامه داد: برخی از رقبای سیاسی کج اندیش دولت هم ناخواسته این فضا را دامن می زنند و القا می کنند که دولت ناکارآمد است و آنها سعی می کنند برخی از شکاف های قومی و زبانی را فعال کنند و اینگونه به اهداف خود برسند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =