۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۸
۲ پیام تسلیت برای درگذشت کیومرث منشی‌زاده

مدیرعامل خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی با انتشار پیام‌هایی درگذشت کیومرث منشی‌زاده، شاعر فقید، را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن پیام تسلیت مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب آمده است: «خبر درگذشت کیومرث منشی زاده از شاعران پیشکسوت موجب تاثر شد. او را  که به‌خاطر به‌کار بردن اعداد و نشانه‌های ریاضی در شعرهایش به شاعر ریاضی می‌شناسند با آثاری چون «سفرنامه مرد مالیخولیایی رنگ‌پریده»، «یک شعر بلند»، «قرمزتر از سفید»، «گزیده اشعار» و «حافظ حافظ» در خاطر علاقه‌مندان به ادبیات جاودان خواهد ماند.

اینجانب درگذشت آن مرحوم را به خانواده داغدار آن عزیز سفرکرده، به ویژه همسر گرامی‌شان، سرکار خانم مینو علیان، همکار مترجم بخش انگلیسی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

همچنین در پیام بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای درگذشت این شاعر و طنزپرداز آمده است: «زنده‌یاد منشی‌زاده که جامعه مخاطبان ادبیات او را به شاعر ریاضی می‌شناخت، سلوکی داشت که به موجب آن، شمع هر محفل و انجمنی نمی‌شد و گرد هر چراغی نمی‌نشست. با این حال، نقش و سهم مرحوم منشی‌زاده را در اعتلای شعر نیمایی هرگز نمی‌توان انکار کرد و به فراموشی سپرد.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم و جامعه ادبی کشور، برای شاعر ریاضی، آرزوی آرامش و آسایش در جوار رحمت حق دارد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =