ایرنا نوشت: ۵۸۸ تن برای انتخابات شوراهای اسلامی قم و شهرهای تابعه تایید صلاحیت شدند.

فرماندار قم گفت: 588 تن برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم و پنج شهر تابعه تایید صلاحیت شدند.
رضا سیار افزود: برای انتخابات شورای اسلامی شهر قم، 602 داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این میان، 515 تن تایید صلاحیت، 72 تن رد صلاحیت شدند و 15 داوطلب انصراف داده بودند.
وی ادامه داد: برای انتخابات شورای اسلامی شهرهای قنوات و سلفچگان، به ترتیب 16 و 14 تن ثبت نام کرده بودند که همگی آنها تایید صلاحیت شدند.
به گفته وی، برای انتخابات شورای اسلامی شهر دستجرد قم نیز 13 داوطلب ثبت نام کرده بودند که هشت تن تایید صلاحیت و پنج تن رد صلاحیت شدند.
سیار اضافه کرد: 23 داوطلب نیز برای انتخابات شورای اسلامی شهر کهک قم ثبت نام کرده بودند که از این میان، 19 تن تایید صلاحیت و چهار تن رد صلاحیت شدند، ضمن این که برای انتخابات شورای اسلامی شهر جعفریه، 21 داوطلب ثبت نام کرده بودند که 16 تن تایید صلاحیت و پنج داوطلب رد صلاحیت شدند.
فرماندار قم گفت: آمار تایید و رد صلاحیت شدگان انتخابات شوراهای اسلامی روستای قم نیز تا ساعاتی دیگر اعلام می شود.
سیار افزود: نامزدهای رد صلاحیت شده در روستاها و بخش های قم در صورت اعتراض می توانند اعتراض خود را از تاریخ 3 تا 6 اردیبهشت ماه جاری به هیات نظارت شهرستان واقع در فرمانداری قم و نامزدهای رد صلاحیت شده شهرها و شهرستان قم به هیات عالی نظارت واقع در استانداری قم تحویل نمایند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و پنج شهر تابع آن، 30 اسفندماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه داشت.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج شهر جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
در مجموع 689 تن برای شهر قم و شهرهای تابع و 894 تن نیز برای شوراهای روستاها در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان ثبت نام کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =