مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از توزیع بیش از ۱۷۰ تن اقلام ضروری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بین حادثه دیدگان سیل آذربایجان غربی خبر داد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، طی وقوع سیل اخیر در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی، جمعیت هلال‌احمر این استان در اولین لحظات وقوع سیل با اعزام نیروی امدادی به مناطق حادثه‌دیده، اقدام به کمک به حادثه دیدگان و رهاسازی افراد گرفتار در جریان حادثه نمود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از به‌کارگیری نیروهای متخصص امدادی در قالب تیم‌های سیلاب، آنست، واکنش سریع، امداد هوایی و تیم‌های ارزیابی خبر داده و افزود: تعداد افراد حادثه‌دیده بالغ‌بر شش هزار خانوار به استعداد ۲۲ هزار و ۶۷۲ نفر بوده است.

محمودی ادامه داد: در پی ارائه این خدمات و توزیع اقلام ضروری، به چهار هزار و ۵۵۳ خانوار به استعداد ۱۷ هزار و ۵۹۸ نفر حادثه‌دیده امدادرسانی گردید.

وی افزود: در طی وقوع سیل اخیر در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده، میاندوآب، تعداد یک هزار و ۴۲۳ نفر نیروی انسانی به‌روز در حادثه اقدام به امدادرسانی کرده و خودروهایی امدادی درگیر در امدادرسانی ۱۷۲ خودرو به‌روز بوده و نهایتاً بیش از ۱۷۰ تن اقلام امدادیی ضروری به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد توزیع گردید.

وی گفت: اقلام زیستی توزیع‌شده شامل یک هزار و ۲۲۳ تخته چادر، چهار هزار و ۲۵۳ تخته پتو، دو هزار و ۲۷ تخته موکت، ۲۸۷ عدد والور، ۶۲ هزار و ۳۴۵ قوطی کنسرو جات، چهار هزارر و ۳۹۹ عدد روغن، هفت هزار و ۳۴۲ کیلو حبوبات، ۴۲ هزار و ۳۲۰ کیلو برنج، هفت هزار وو ۹۴۷ بطری آب‌معدنی، دو هزار و دو هزار و ۴۸۶ کیلو قند، دو هزار و دو هزار و ۵۷۶ کیلوو شکر، ۹ هزار و ۹۰۰ قرص نان، ۶۲۰ کیلو خرما، هفت هزار و ۱۵۰ بسته بیسکویت، ۳۱۸ عددد کلمن آب، ۲۰۰ عدد گونی، ۲۰ ست بهداشتی، ۲۵۰ عدد نایلون و ۱۰۸ ست ظروف بود.

محمودی با اشاره به مناطق سیل‌زده آذربایجان غربی افزود: خسارات وارده به شهرستان‌های ارومیه، نقده، محمدیار، اشنویه و میاندوآب شامل تخریب کامل پل‌های ارتباطی مابین روستاها، خسارات به مزارع و احشام و نیز آب‌گرفتگی معابر و منازل بود که درمجموع پنج شهر و ۷۲ روستا را در برمی‌گرفت.

وی بابیان این نکته که نحوه امدادرسانی در شهرها و روستاهای مذکور به دو شکل اعزام بالگرد و ترابری زمینی انجام‌گرفته خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر در سطح شهرستان‌های ارومیه و نقده مجموعاً با پریایی پنج کمپ اردوگاهی و ۱۸۵ چادر امدادی هر یک به تفکیک شهرستان ارومیه در روستاهای عربلو، سردرود و بابا رود ۱۰۰ دستگاه چادر و در شهرستان نقده به تعداد ۸۵ دستگاه چادر، اقدام به ارائه خدمات اسکانی به حادثه دیدگان نمود.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی، بی‌وقفه و بی‌منت امدادگران، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال‌احمر سطح استان گفت: خانواده خدوم هلال‌احمر با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی متعهد خود، تلاش دارد تا زمینه آسایش را برای حادثه دیدگان فراهم ساخته و تسکینی برای آلام آنان باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =