پنجمین سفر وزیر بهداشت دولت یازدهم به کرمان

ایرنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته آینده برای پنجمین بار در دولت تدبیر و امید به کرمان می آید.

علی اکبر حقدوست روز چهارشنبه در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با آیت الله جعفری امام جمعه کرمان افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی برای افتتاح بیمارستان های رابر و کوهبنان به استان کرمان سفر خواهد کرد.
وی اظهار کرد: بیمارستان شهرستان ارزوئیه نیز افتتاح و تمامی شهرهای تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان به بیمارستان و مراکز درمانی مجهز شده است.
وی با اشاره به مهاجرت بیماران استان کرمان به یزد برای درمان در سال های گذشته گفت: این مهاجرت در سه سال گذشته طبق آمار بیمه به نصف کاهش یافته و شیب خوبی داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: مراجعه بیماران استان به یزد برای درمان تا 2 سال آینده با توجه به اسقرار پزشکان متخصص در مناطق مختلف و تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های تشخیصی به صفر خواهد رسید.
وی گفت: به طور مثال شهرستان شهربابک در حال حاضر 22 متخصص رشته های مختلف پزشکی را دارد و 30 درصد بیماران بیمارستان شهرستان ارزوئیه از حاجی آباد بندرعباس می آیند.
حقدوست بیان کرد: سعی بر این است بدون سیاسی کاری به مردم خدمات بهداشتی ارائه شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: سلامت یکی از مهمترین مسائل نظام سیاسی، اجتماعی و خانواده است.
حجت الاسلام علی عارفی افزود: سلامت زیربنای موفقیت جوامع مختلف است لذا باید به این اصل مهم توجه کرد.
وی با اشاره به پهناور و همجوار بودن استان کرمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این شرایط، دروازه ورود برخی بیماری ها و فرهنگ خاص به این استان شده است.
وی گفت: این موقعیت جغرافیایی کرمان می تواند به عنوان یک فرصت این استان را به مرکز درمانی و بهداشتی تبدیل کند.
این دیدار به مناسبت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) در دفتر امام جمعه کرمان انجام شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =