ایلنا نوشت:یک کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: هیچ کشوری بدون اینکه نگاهش را متمرکز به داخل و نیروهای داخلی بکند موفق نخواهد شد.

 سید مصطفی هاشمی طبا درخصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به داخل کشور برای گشودن گره‌ها گفت: هیچ کشوری بدون اینکه نگاهش را متمرکز به داخل و نیروهای داخلی بکند موفق نخواهد شد بخصوص کشور ما که سرشار از نیروهای انسانی، تحصیلکرده و توانمند است.

او افزود: اما باید دقت کرد که ایشان فرمودند وارداتی که موجب توقف کارخانجات می‌شود و زیان‌آور است، وارد نشود یعنی ایشان دید جزمی ندارند و طبیعتاً در مواردی که لازم باشد از جمله تکنولوژی و قراردادهای مناسب فنی خارجی، باید بهره بگیریم، اما نگاه باید متمرکز بر نیروهای داخلی باشد و این حتماً هم جواب خواهد داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: سوابق من نشان می‌دهد که همیشه به نیروهای داخلی و ظرفیت‌های بومی و همچنین پروژه‌هایی که می‌تواند در داخل منجر به حسن عمل و اجرا شود، توجه کردم.

هاشمی طبا در پاسخ به این سؤال که از اولویت‌های برنامه شما صنعت توریسم است چه راهکاری برای ایجاد اشتغال از این محل دارید؟ گفت: واقعیت این است که با توجه به نیروی انسانی که در کشور داریم برنامه‌های اجرایی وجود دارد و احتیاجی به این نیست که دائماً از خودمان ابداع کنیم اما طبیعتاً باید سرمایه‌گذاری برای رفاه توریسم، توجه به بحث صدور ویزا و جذب نیروهای مختلف در کشورهای مختلف است و همچنین فرهنگ‌سازی برای جذب توریسم مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: طبیعتاً در این راه اگر گام برداریم و توریست‌ها احساس امنیت کنند حتماً می‌آیند و پیشنهادی قبلاً داده بودم که البته قبول نشد گفتم هر توریستی که با ویزای فرودگاهی وارد کشور شود، یک میلیون دلار در برابر حوادث بیمه شود.

هاشمی طبا با بیان اینکه در صنعت گردشگری و توریسم سریعتر از هر اقدام دیگری جواب می‌گیریم، گفت: این کار باید مستمر باشد و همه کشور باید به آن اعتقاد داشته باشند و توجیه باشند که بدون توریسم نمی‌توان با مسئله بیکاری مقابله کرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =