مهر نوشت: عملکرد اورژانس به دلیل محدودیت نیروی انسانی مقبول نیست.

جواد زنجانی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه اورژانس‌های بیمارستانی به دلیل کمبود نیرو نمی‌توانند خدمات مطلوب ارائه کنند.

وی افزود: به منظور جبران کمبودها ضروری است احداث اورژانس مرکزی اردبیل تسریع شود تا بتوان خدمات مطلوب به شهروندان ارائه کرد.

فرماندار اردبیل با اشاره به کارنامه مطلوب دولت در ارائه خدمات درمانی اضافه کرد: از جمله اینکه پرداخت ۶۰ درصدی هزینه‌ها به شش درصد در بخش شهری و سه درصد در بخش روستایی کاهش یافته است.

زنجانی افزود: توسعه مراکز بهداشتی روستایی نیز قابل‌توجه بوده و در چهار سال اخیر به میزان چند دهه اقدامات صورت گرفته است.

رئیس شورای سلامت شهرستان اردبیل متذکر شد: اقدامات دولت در بخش درمان به مراتب گسترده‌تر از بخش بهداشت است و لازم است برای توسعه بهداشت بر روی گروه‌های سنی پیش‌دبستانی تا دانشگاه فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: از جمله ارائه الگوهای تغذیه سالم، الگوهای صحیح رفتارهای حرکتی، سلامت روانی و اجتماعی مورد تأکید است.

فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به مقوله سلامت روان و کاهش پرخاش گری در سطح جامعه تأکید کرد: به این منظور انتظار می‌رود کاهش پرخاش گری از خود مدیران برنامه‌ریزی و الگوسازی شود.

وی افزود: جامعه سالم نیازمند فرهنگ‌سازی حسن خلق و مدارا، هم‌زیستی محترمانه، رعایت حقوق دیگران و مواردی از این دست است.

زنجانی همچنین با اشاره به معدوم‌سازی ۱۲ تن محصولات غیراستاندارد و غیربهداشتی غذایی تصریح کرد: انتظار می‌رود تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان سلامت مردم را در نظر بگیرند.

فرماندار اردبیل با اشاره به ارتقا کیفیت نان در اردبیل افزود: کاهش مصرف جوش‌شیرین به کمتر از پنج درصد اقدام قابل‌توجهی است و انتظار می‌رود در ادامه بهبود کیفیت نان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر این برای بهبود کیفیت آب شرب نیز احداث برج آبگیر و تصفیه‌خانه فاضلاب نیر در دستور کار است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =