تهدید جوانان اصلاح‌طلب علیه بزرگان: در لیست شوراها نباشیم، پای کار انتخابات نیستیم

رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به خواست جوانان از حضور زنان در شورای شهر تهران گفت: من از تبعیض مثبت به نفع زنان و جوانان استقبال می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش طرح مطالبات نسل جوان در گفت و گوی صمیمانه و پرسش و پاسخ با حضور محمدرضا عارف، هیات رئیسه و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اطلاح طلبان برگزار شد.

در این همایش روسای شاخه جوانان و دانشجویان احزاب اصلاح طلب و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطالبات خود را با محمدرضا عارف درمیان گذاشتند.

نماینده جوانان اصلاح طلب مطالبات خود از محمدرضا عارف با این سوال آغاز کرد: اگر جوانان را در لیست شورا نگذارید، پای کار ستادی نمی‌آیند. چرا زمزمه حضور کسانی در لیست است که نقش مهمی در فاجعه 84 داشتند؟ چرا اسامی افرادی غیرمتخصص با سابقه نامطلوب مطرح است؟ احزاب و افراد صاحب نفوذ در حال دعوا برای حضور در لیست هستند، لیستی که سه هفته مانده به انتخابات هنوز بسته نشده است. از کسانی که با رانت وارد لیست شوند به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم. شهردار منتخب اصلاح طلبان را همراه لیست معرفی کنند. شورای شهر ماشین امضای شهرداری نیست.

نماینده جوانان اصلاح طلب گفت: امید ما را ناامید نکنید و زمینه بازگشت احمدی نژادی‌ها را فراهم نکنید، تعدد لیست از سوی اصلاح طلبان، اعتماد مردم را از بین می‌برد. لیستی ارائه دهید که بتوانیم آبرومندانه از آن دفاع کنیم.

او در ادامه سخنانش افزود: 21 نفر فرد اصلح را بدون ارزیابی جنسیتی در لیست بگذارید. زنان ما آنقدر توانمندند که بدون سهمیه امانی و صدراعظم نوری می‌توانند وارد لیست شوند. زنان صدقه نمی‌خواهند زمینه رشدشان را فراهم کنید؛ بدون سهمیه لایق حضور در لیست خواهند بود.

در ادامه این همایش، عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس سخنانش گفت: اتکای گفتمان اصلاحات بر جوانان است. خوشحالم که جوانان از ما جلوترند و می‌‌توانند هدایت کننده ما در آینده باشند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اطلاح طلبان گفت: باید کوتاهی‌های گذشته را جبران کنیم ولی قهر نکنیم، حمایت از دکتر روحانی در ادامه تصمیم سال 92 است. خوشبختانه اصطلاح پوستر چسبانی و چنین نگاهی به جوانان از بین رفته است.

او در پاسخ به خواست جوانان از حضور زنان در شورای شهر تهران گفت: من از تبعیض مثبت به نفع زنان و جوانان استقبال می‌کنم.

رئیس فراکسیون امید درباره بررسی ورود اشخاص به شورای شهر گفت: در چهار مرحله نامزدهای تهران را بررسی می‌کنیم و نهایتا شورای عالی لیست را می‌بندد.  

عارف همچنین گفت: اگر احزاب در کشور ما پا گرفته بود؛ ناگزیر به حرکت جبهه‌ای نبودیم، اگر تصمیم جبهه‌ای با منافع حزبی همخوانی نداشت نباید کنار بکشند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: رقیب، برای حذف ما بعد از 88 جشن گرفته بود.  اثر "تکرار" را در انتخابات قبل دیدید و هم اکنون نیز باید با همه ظرفیت پیش رویم.

در ادامه این مراسم حسین مرعشی، فعالان سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی کارگزاران سازندگی گفت: همه لیست‌هایی که تا کنون منتشر شده کذب است و هنوز درباره یک نفر هم به تصمیم نرسیدیم. به کسی امتیاز خاص نمی‌دهیم.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    9 2
    حق با جوانان اصلاح طلب كشور براي رشد نياز به فكر و انديشه جوانان داره و باسابقه ها ديگه بايد برن كنار و كار مشاوره اي انجام بدن
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    4 1
    موفق باشید انشاا...