صبح امروز مناظره آنلاین خبرگزاری خبرآنلاین در دفتر حجت الاسلام مصباحی‌مقدم در دانشگاه امام صادق با مشارکت ابراهیم اصغرزاده برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، اين دو چهره اصلاح طلب و اصولگرا که مشهدي الاصل هستند؛ بارها در طول اين مناظره از يکديگر به نيکي و با القاب محبت آميزي ياد کردند. مصباحي‎مقدم يک نفر از اعضاي دفترش را براي استقبال از اصغرزاده فرستاد و اصغرزاده هم از حضور در اين دانشگاه و فضاي سبز زيباي آن اظهار خرسندي کرد. همين موضوع آغازگر سخنان آن دو بود که يادآور شدند دانشگاه امام صادق را قبل از انقلاب آمريکايي ها ساخته بودند تا شعبه اي از هاروارد باشد و در آن مديراني براي همراهي با آمريکا تربيت شوند. اما با پيروزي انقلاب؛ ورق برگشت.

اين دو نفر در ادامه جمله‎اي از امام را يادآور شدند. اينکه «رابطه با آمريکا مي‎خواهيم چه کنيم؟». جمله‎اي که برخي با يک ويرگول مي‎خواستند معنايش را عوض کنند و بگويند «رابطه با آمريکا مي‎خواهيم، چه کنيم؟»

آنها که هر دو مشهدي الاصل بودند آخرين بار همديگر را در مجلس ديده بودند و در برخي در سفرهايشان به مشهد. موضوع دو نامزد مشهدي در اين انتخابات رياست جمهوري که به ميان آمد؛ اصغرزاده به شوخي گفت: اين ديگر مشکل آقاي مصباحي مقدم است که از بين قاليباف و رئيسي کدام يک را نامزد خود بدانند!

اين مناظره با نظر موافق اين دو چهره اصلاح طلب و اصولگرا آغاز شد که معتقد بودند جهانگيري بهتر از روحاني در نخستين مناظره نامزدها ظاهر شده است. تفاوتشان در اين بود که مصباحي مقدم آن را نشانه ضعف روحاني مي دانست اما اصغرزاده آن را به دليل جايگاه رياست جمهوري روحاني مي دانست که بايد شان خودش را حفظ مي‎کرد و حالت تهاجمي در مناظره ها نمي گرفت.

اصغرزاده در طول اين مناظره از مصباحي مقدم به عنوان روحاني خوش فکر و با ثبات و آشنا به فقه و اقتصاد ياد کرد و مصباحي مقدم هم او را دوست همشهري خود مي‎خواند. آنها هرگاه که مواضعشان در تضاد با هم قرار مي‌گرفت از يکديگر عذرخواهي مي‎کردند و با بيان اينکه «قصد مناقشه با شما را ندارم» به بيان سخنانشان مي‎پرداختند.

هرچند عضو جامعه روحانيت مبارز، سوابق اصلاح طلبان را نقد کرد و اصغرزاده هم به او واکنش نشان داد اما اين فعال اصلاح طلب از اينکه مصباحي مقدم با يارانش در مجلس نهم همچون توکلي و نادران به نقد مواضع احمدي نژاد مي‌پرداختند؛ تشکر کرد. اما آن را کافي ندانست. شرح کامل اين مناظره را اينجا بخوانيد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =