امروزه دلیل اصلی و بیشتر قتل های ناخواسته در نزاع های فردی و دسته جمعی پایین بودن آستانه تحمل افراد در سنین مختلف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آستانه تحمل به حداکثر توان يک فرد در مواجهه با موانع و مشکلات گفته مي شود. تمام افراد جامعه براي زندگي کردن ناچارند با ساير افراد جامعه تعامل داشته باشند و هر چند مشکلات فرا روي انسان بيشتر باشد امکان تاثير گذاري آن بر روح و روان و جسم آنها هم بيشتر مي شود.

ضعف بهداشت روان در جامعه باعث پائين آمدن آستانه تحمل افراد مي شود و ما شاهد اين هستيم که افراد بر سر کوچکترين مشکل با هم درگير شده و اتفاقات بسيار ناگواري را رقم مي زنند. متاسفانه اکثر قتل ها به همين صورت رقم مي خورد.عصبانيت هاي آني،پرخاشگري در مراودات روزمره با ديگران، تحقير ديگران،توهين به ساير افراد و برانگيختن عصبانيت آنان،نا آگاهي بر عدم توجه به عواقب سوء به کاربردن خشونت و حمل سلاح سرد و گرم از جمله عواملي هستند که در نتيجه پائين بودن آستانه تحمل در يک فرد بروز مي کند.
انتظار اين نيست که هيچ گاه عصباني نشويد بلکه منظور اين است که بايد خشم تان را کنترل کنيد و از بروز عصبانيت ناگهاني و انفجاري جلوگيري کنيد.

مسلم است كه همه افراد مثل هم نيستند و مثل هم فکر نمي کنند ما هم نبايد انتظار داشته باشيم همه مثل ما فکر کنند و لذا توقعات اينچنيني باعث بروز تنش و لبريز شدن صبر افراد مي شود.

اگر آستانه تحمل پايين باشد و نتوانيم خودمان را کنترل کنيم ممکن است در حين عصبانيت اتفاقات مثل قتل رقم بخورد و يک عمر پشيماني را همراه داشته باشد بايد از کنار مسائل و معضلات که با آن روبرو مي شويم منطقي عبور کنيم و خردمندانه آن را حل کنيم البته سعي کنيد نصيحت را هم در جاي خودش بکار ببريد همه افراد در مقابل نصيحت کردن يک عکس العملي را نشان نمي دهند. عبارت تسکين دهنده "سخت نگير" را با خود تکرار کنيم اکثر مشکلات ارزش اين همه ناراحتي و عصبانيت ها را ندارد.

راهكارهاي افزايش آستانه تحمل

1-سعي کنيم با توسل به آموزه هاي ديني صبر و تحمل خود را افزايش دهيم.

2-در صورتيکه در معرض فشار کار روزانه،خستگي،گرما و ... که باعث پايين آمدن آستانه تحمل مي شود قرار گرفتيد سعي کنيد به نوعي از آن محيط خارج شويد.

3-ورزش به ما کمک مي کند تا بسياري از انرژي ها تخليه و خشم کنترل شود.

4-اگر آدم جوشي و عصباني هستيد سلاح سرد يا گرم حمل نکنيد.

5-با کوتاه آمدن در دعوا و پايان دادن به آن نه تنها بازنده نيستيد بلکه توانسته ايد از بروز يک حادثه يا فاجعه ناخواسته جلوگيري کنيد و برنده ايد.

6-از بکاربردن الفاظي که باعث تحقير ديگران و جري شد ديگران مي شود خودداري کنيد.

7-از لجاجت در رانندگي جداً پرهيز کنيد.

8-در درگيري ها اگر طرف مقابل به شما توهين کرد خود را کنترل کنيد و شما توهين نکنيد باز هم شما برنده ايد.

9-در نزاع هاي خياباني که خطرناک هستند به جاي مداخله به پليس اطلاع دهيد.

10-زمينه هاي پرخاشگري را در فرزندانتان بشناسيد و به فکر درمان آن باشيد فرزندان از ما الگو مي گيرند نزد آنها به ديگران توهين و پرخاش نکنيم.

اميدواريم  متوليان امر هم موضوع بهداشت روان را در جامعه به جديت دنبال کنند تا افراد در معرض خطر بتوانند نسبت به درمان خود اقدام نمايند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =