نماینده سازمان ملل در امور سوریه در نشست شورای امنیت، روند مذاکرات صلح در سوریه را گزارش داد.

به گزارش خبرآنلاین، استفان دمیستورا در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که زمینه برای گفتگوی صلح فراهم شده است.

دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل این سازمان درگفت وگوهای صلح سوریه ابرازخرسندی کردکه گزارش هاحاکی از کاهش چشمگیر درگیری ها و خشونت ها در این کشور بوده است.


دمیستورا یادآور شدکه از زمان امضاء توافقنامه آستانه تاکنون به استثناء برخی گزارش ها در مورد درگیری ها و حملات هوایی پراکنده در شهر های حماء،حمص و دمشق دامنه درگیری ها و حملات هوایی در اکثر نقاط کشور به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

نماینده گوترش در رابطه با گفت وگو های اخیر ژنو یادآور شدکه هنوز تلاش های زیادی باید برای به نتیجه رساندن گفت وگو ها صورت گیرد.
وی اضافه کردکه او و تیم تحت امرش حالا زمینه را برای مذاکرات واقعی که به گفته وی در آینده ای بسیار نزدیک برگزار خواهد شد، فراهم کرده اند.
دمیستورایکی از دست آورد های نشست اخیر ژنو را توافق همه طرفین شرکت کننده بر سر برگزاری دور هفتم گفت وگو های صلح سوریه که به پیش بینی او در اوائل ماه ژوئن برگزار خواهدشد، اعلام کرد.

 طرف های سوری برای مذاکره درباره قانون اساسی به توافق رسیدند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دی میستورا امروز (دوشنبه) گفت: همه طرف های درگیر در سوریه، از جمله اپوزیسیون، برای اولین بار با شرکت در مذاکرات کارشناسی برای کمک به پایه ریزی شالوده قانون اساسی جدید سوریه موافقت کردند.

وی ضمن ابراز خرسندی از تمایل همه طرف ها برای برگزاری دور هفتم مذاکرات سیاسی که ماه ژوئن (خرداد/تیر) برگزار خواهد شد، افزود: خبرهای خوبی هم در زمینه کاهش قابل توجه خشونت ها در سوریه پس از نشست آستانه قزاقستان دریافت شده است.
دولت دمشق تا این لحظه واکنشی به سخنان دی میستورا نشان نداده است.

دور ششم نشست چهار روزه هیات نمایندگان دولت سوریه و هیات معارضان، سه شنبه (26 اردیبهشت) تحت نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز برگزار شد.
این نشست در سطح مذاکرات کارشناسی بود.
روند تشکیل دولت، تدوین قانون اساسی، مبارزه با تروریسم و برگزاری انتخابات در سوریه از محورهای اصلی نشست دور ششم ژنو بود.

مردم سوریه از اسفندماه سال 1389 با یورش گروه های تروریستی - تکفیری که از سوی آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه می شوند، مواجه هستند؛ در اثر جنایات تروریست ها در سوریه تاکنون، بیش از پانصد هزار نفر از مردم این کشور کشته و نزدیک به 12 میلیون نفر نیز آواره شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =