۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معاون بازرگانی دولتی نوشت: تا به امروز بیش از ۳ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از ۲۰ استان کشورخریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز بیش از ۳۳ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از ۲۰ استان کشورخریداری شده است.

به گفته وی حدود ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان در خصوص مقایسه وضعیت تولید نسبت به سال گذشته بیان کرد: وضعیت خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سبب شرایط اقلیمی ۸ درصد کاهش یافته است، اما این امر به معنای کاهش میزان تولید نیست.

معاون بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا بیان کرد: تا کنون ۱۱۰ هزارتن دانه روغنی کلزا با ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۱۸ استان خریداری شده است.

به گفته وی ۹۰ درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت و مابقی پس از ورود به سامانه پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان با اشاره به آخرین وضعیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا عنوان کرد: گرچه مصوبه طرح قیمت تضمینی ۷ خرداد ماه از سوی دولت به تصویب رسید، اما تا کنون ابلاغیه‌های اجرایی آن، اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی گندم در بورس کالا با قیمت ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایی‌های آزاد پز و صنوف قرار می‌گیرد، ضمن آنکه با نرخ جهانی برای صادرات به بازارهای جهانی عرضه می‌شود، از این رو عرضه گندم در بورس کالا موضوع جدیدی نیست. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =