ایرنا نوشت: فرمانده ارتش هند اعلام کرد نیروهای نظامی هند برای جنگ های متعدد و همزمان با پاکستان ،چین و با عوامل داخل کشور آمادگی دارند.

 ژنرال بیپین راوات روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد ارتش به رغم آمادگی، راهکارهایی را برای جلوگیری از درگیری و افزایش تنش در دستور کار خود قرار داده است.

وی، پاکستان را متهم به سوء استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایجاد ناآرامی در کشمیر کرد و افزود:وضعیت در دره کشمیر بزودی عادی می شود.

سخنگوی وزارت دفاع هند نیز اعلام کرد نیروهای مرزبانی هند هفت شبه نظامی که هفته گذشته از پاکستان قصد نفوذ به ایالت جامو و کشمیر را داشتند از پای درآوردند.

'ان ان جوشی' در گفت وگو با خبرنگاران افزود:در این درگیری ها که در مناطق مرزی براملا، کوپوارا و باندی پورا بین شبه نظامیان و نیروهای مرزبانی رخ داد یک نیروی نظامی هند نیز کشته شد.

وی تصریح کرد از شبه نظامیان تعدادی اسلحه ،مهمات و تجهیزات جنگی کشف و ضبط شده است.

سخنگوی وزارت دفاع هند با بیان اینکه شبه نظامیان در سالجاری 22 بار قصد نفوذ به خاک هند را از پاکستان داشتند خاطرنشان کرد ارتش دراین مدت 35 شبه نظامی را از پای درآورده است.

به گفته وی روز شنبه نیز پنج شبه نظامی در کشمیر توسط ارتش هند کشته شدند.

تنش مرزی بین هند و پاکستان از ماه گذشته به دنبال کشته شدن 9 سرباز هندی و پاکستانی در خط کنترل افزایش یافته است.

هند مدعی است پاکستان در ماه گذشته هفت بار توافق آتش بس میان دو کشور را نقض کرده است.

دولت هند چندی پیش اعلام کرد در سال 2016، پاکستان 228 مورد در خط واقعی کنترل و 221 مورد در امتداد مرز های بین المللی در کشمیر،آتش بس میان دو کشور را نقض کرده است.

هند، پاکستان را متهم به نقض آتش بس به عنوان اقدامی پوششی برای نفوذ شبه نظامیان به خاک این کشور می کند.

موارد نقض آتش بس در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود هند به پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.

به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.

هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرز های جامو و کشمیر را امضا کردند.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =