با ثبت نام در سامانه طرح کارورزی، مقرری بیمه بیکاری قطع نمی شود، ولی در صورت اشتغال از طریق آن، با توجه به این که در این طرح حق بیمه افراد نیز پرداخت می‌شود، پرداخت مقرری بیمه بیکاری منتفی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: مقرری بگیر بیمه بیکاری هستم می خواهم در طرح کارورزی ثبت نام کنم. آیا در صورت ثبت نام در این طرح بیمه بیکاریم قطع می شود یا خیر؟

در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: طرح کاروزی موضوع جدیدی است و هنوز ابعاد آن از جهات مختلف مشخص نیست. البته با ثبت نام در سامانه مربوطه، مقرری بیمه بیکاری قطع نمی شود، ولی در صورت اشتغال از طریق آن، با توجه به این که در این طرح حق بیمه افراد نیز پرداخت می‌شود، پرداخت مقرری بیمه بیکاری منتفی است.

با این وجود از آنجا که طبق مقررات بیمه بیکاری اگر شخص مقرری بگیر با اشتغال مجدد، کمتر از حداقل های حقوق کار درآمد داشته باشد، سازمان موظف است مابه‌التفاوت آنرا پرداخت کند، بنابراین چون این افراد یک سوم حقوق کار دریافت می کنند، باید مابه‌التفاوت آن از طرف سازمان پرداخت و خلا حقوقی مربوطه پر شود. البته این موضوع به بررسی بیشتر نیاز دارد و لازم است دستور العمل مشخصی در مورد آن صادر شود.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =