ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم آگاهی جهان اسلام از توطئه ها و اختلاف افکنی های رژیم اشغالگر قدس گفت: زمانی می‌توانیم شعار اتحاد جهان اسلام را در برابر دشمن مشترک سر دهیم که در داخل خود عاملی برای تحقق این شعار باشیم.

شهیندخت مولاوردی در حاشیه مراسم روز جهانی قدس با اشاره به پیام‌های حضور مردم در راهپیمایی این روز اظهار کرد: امروز،‌ روز قدس به عنوان میراث ماندگار بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به نماد اتحاد جهان اسلام در برابر دشمن مشترک و سنبل مبارزه علیه ظلم و بی عدالتی و خشونت و افراطی‌گری تبدیل شده است که نه تنها جهان اسلام بلکه تمام آزادی خواهان و حق طلبان جهان این روز را گرامی می‌دارند.

وی گفت: قدس یادآور 70 سال جنایات بی شمار رژیم اشغالگر قدس به عنوان جنایت جنگی است. امروز انتظار می‌رود که جهان اسلام و اعراب با آگاهی از توطئه‌ها و اختلاف افکنی‌هایی که رژیم اشغالگر قدس در پیش گرفته تا با برادر کشی و جنگ‌های مذهبی توجه جهان به مساله فلسطین را به انحراف بکشاند،‌ در برابر دشمن مشترک اتحاد داشته باشند و به زودی شاهد پیروزی و تحقق اهداف کشورهای مسلمان باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملی و شنیده شدن صدایی واحد از نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی گفت: قطعا زمانی می توانیم شعار اتحاد جهان اسلام را در برابر دشمن مشترک سردهیم که در داخل خود عاملی برای این شعار باشیم و در برابر فصول و اهداف مشترک، این اتحاد و همدلی را حفظ کنیم.

ملت ایران از یک میراث بشری دفاع می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون رئیس‌جمهوری گفت: «قدس یک مکان نیست بلکه یک تفکر است که حاصل تجربه زیست بشر در کره زمین و تجربه پیامبرانی است که در سرزمین قدس آمده‌اند و انسان‌ها را به زندگی و آینده‌ای بهتر فراخوانده‌اند.»

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز 2 تیر 1396، هم‌زمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 1438، با حضور در راهپیمایی روز قدس، با بیان این مطلب، افزود: «این تفکر و تجربه بشری متعلق به قدس است و البته فقط مربوط به یک مکان مشخص نیست. این نگاه در طول تاریخ درحال بازنشر شدن است. ما از یک اصالت و میراث بشری دفاع می‌کنیم و اعتراض ما درواقع به کسانی است که بر سر این میراث بشری به‌دنبال انحصارطلبی هستند.»

او ادامه داد: «این سرزمین نمی‌تواند در انحصار رژیم اسرائیل باشد، زیرا اصلاً اصالت حضور این رژیم در این سرزمین تعریف نشده است.»

احمدی‌پور افزود: «اعتراض ملت ایران به همین مسئله است و می‌خواهد این میراث بشری را حفظ کند و آن را به دنیا یادآوری کند تا این میراث از یاد دنیا فراموش نشود.»

او گفت: «اصالتاً هر جا که مردم هستند، با هر عنوانی که باشند، معلوم می‌شود که مسیرها را باید براساس مطالبات مردم تعریف کنیم. "روز قدس" از تقویم ما حذف نمی‌شود و هر سال پُررنگ‌تر و پُرشورتر از قبل برگزار می‌شود. پیام روز قدس برگرفته از تفکری است که یک ملت پشت آن ایستاده است. پس اگر بخواهند جلوی این تفکر بایستند یعنی قصد دارند جلوی یک ملت بایستند. این پیام یک دولت نیست، پیام یک دستگاه نیست، بلکه پیام یک ملت است که به "روز قدس"تعبیر می‌شود و این تفکر را زنده نگه می‌دارد.»

رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: «همین حضور مردم کار را برای کسانی که می‌خواهند "روز قدس" را از تقویم ها پاک کنند یا اقداماتی انجام دهند که در جهان اسلام خسارت ببینیم سخت می‌کند.»

او گفت؛ «ایران پیامش را با استفاده از تمام توانی که دارد منتقل می‌کند. این پیام یک روز با موشک، یک روز با انتخابات و یک روز با راهپیمایی "روز قدس" به دنیا مخابره می‌شود. این‌ها مجموعه به‌هم‌پیوسته‌ای هستند که ملتی با استفاده از آن‌ها پیام حق‌طلبی خود را به دنیا مخابره کند.»

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «مسئله فلسطین گسترده‌تر از آن است که بتوان به یک راه‌حل فکر کرد؛ ما سرزمینی داریم به‌اسم "قدس" که سرزمین نزول وحی بوده و متعلق به ادیان الهی است؛ درنتیجه رژیم اسرائیل نمی‌تواند ادعای هیچ‌گونه انحصارطلبی داشته باشد. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسلمانان را از حق زیستشان محروم کند؛ اما روشی که این رژیم غاصب در مقابل اسلام در پیش گرفته روش مبارزه است.»

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =