ایلنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن توضیح روند تصمیم گیری پیرامون عملیات اخیر موشکی سپاه پاسداران، بر لزوم پرهیز از تبدیل کردن موضوع به کشمکش داخلی تاکید کرد و گفت: وقتی عملیات در شورای امنیت ملی به تصویب رسید، نیروهای مسلح هم اقدام کردند.

علی شمخانی درباره نحوه تصمیم گیری در عملیات موشکی به مواضع داعش گفت: ما نباید این موضوع را تبدیل به یک کشمکش داخلی کنیم. سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح روشن است که در راس آن آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا قرار دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران،اضافه کرد: فرمانده کل قوا اراده و تدبیر کرده است و هر آنچه را که فراتر از تصمیم‌گیری نیروهای مسلح است، ابتدا با شورای عالی امنیت ملی مشورت می‌شود.

او با اشاره به عملیات اخیر موشکی سپاه گفت: این موضوع اول در شورای امنیت ملی مطرح شد و به تصویب رسید. اینکه می‌گوییم به تصویب رسید یعنی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا تصویب کردند که این کار صورت گیرد و همه مصوبات شورای امنیت ملی از چنین خصلتی برخوردار است.

شمخانی تاکید کرد: وقتی عملیات موشکی در شورای عالی امنیت به تصویب رسید، نیروی مسلح هم اقدام کرد. هر دو طرف درست می‌گویند اما کامل موضوع را بیان نمی‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی‌تاکید کرد: همه مصوبات شورای امنیت ملی زمانی عملیاتی می‌شود که فرمانده کل قوا تصمیم می‌گیرند. شمخانی درباره اینکه آیا عملیات موشکی ادامه دارد،گفت: متناسب به تعدی تکفیری‌ها تصمیم‌های متعددی از جمله اقدامات موشکی گرفته می‌شود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    37 11
    معلومه که غیر از رهبر کسی اجازه اینکارو نداره
  • هم وطن CN ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    45 3
    واقعا چه فرقی می کنه که این دستور رو چه کسی داده؟ کشائی که هی این سوال رو مطرح می کنن فک می کنن اگه کسی بتونه چنین دستوری بده مهمتره؟ یا قدرتمند تره؟ اینا هونائی هستن که مراتب نظام رو نمیشناشن فرماندهی کل قوا، شورای امنیت ملی ستاد مشترک، اتاق های جامعه اطلاعاتی و غیره رو نمی شناسن. فک می کنن هرکی گفت آتش اونه که رئیسه. متاسفانه عوام سیاست زده و سیاست پوپولیست خودشون رو وارد هر موضوعی می کنن. چرا باید چنین سوالی در کف جامعه مطرح بشه ایا همه جای دنیا وضع به این منواله؟
    • بی نام RO ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      8 13
      فرقش تو اینه که یه عده هستند که آزمایش های موشکی تو طول برجام به پای یه طرف مینویسن ولی مشخص هست رئیس جمهور هم از اون به واسطه حضور در راس شورای امنیت ملی باخبر بوده ولی متاسفانه در ایام انتخابات ماجرا رو وارونه جلوه داد پس طبیعتا الان هم این حق برا طرف مقابل وجود داره که بگه شما در این مسئله دخالتی نداشتی.
    • بی نام RO ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      6 2
      مشکل اینجا که یک گروه و هادی خاص که شکر خدا همه چیزو خارج از قانون گرفته دست هر اتفاق مثبت به اسم خودش می‌زنه و خلافش اگه اتفاق بیفته کی بود کی بود من نبودم
  • عباس A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    3 0
    این سوال بیانگر تشتت در جامعه است در حالیکه ما عملا در حال جنگ هستیم و در زمان جنگ اتحاد و یکپارچگی اهمیت داره لذا این سوال از بیخ و بن انحرافیه
  • بی نام RO ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    23 0
    سیاست عوام زده،بهترین تعبیر برای وضع جامعه ی ما.
  • محمد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    2 5
    آقای بی نام که فکر می کنی تناقض در گفتار رییس جمهور پیدا کرد ه ای و کیس بودی و دیگران گول خوردن .باید بیشتر دقت کنی و فرق مانور و زدن یک شهر در یک کشور دیگر را درگ کنی
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    1 9
    شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده که اقدام متقابل انجام بدید. ولی اینکه کجا و کی و چجوری مطمئنم روحانی بی خبر بود. نمیدونست مثلا امشب فلان ساعت عملیاته.
  • بی نام RO ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    6 2
    اگر برجام نبود علاوه بر دولتها ملتهای جهان هم بوا سطه ی ایران هراسی به ما در پرتاب موشکها به داعش حق نمی دادند برجام چیزی شبیه به قطعنا مه ی 598 بود برای همین نه فقط دولت روحانی کل نظام انرا پذیرفت با وجودی که به بد عهدی امریکا واقف بو د.