انتخاب نوشت: صبح عید سعید فطر، مداحی به نام میثم مطیعی اشعاری را در نقد یا بهتر بگوییم تخریب شخص رئیس محترم جمهور و همفکرانش اجرا کرد که با پیامدهای تلخی مواجه شد.

به هیچ عنوان هتک و اهانت به مداح اهل بیت علیهم السلام و هر انسان دیگری را نه تنها نمی‌پسندیم، چراکه یکی از ناپسندترین خلقیات سیاسی ما حمله به «شخصیت» گوینده است و نه «فعل» وی، که این از مهم ترین دلایل عدم نقد و رقابت همدلانه و منصفانه در میان ماست. پس پسندیده آن است که طرفدار نقد فعل ایشان باشیم و نه حمله و اهانت به خود ایشان.

برخی در دفاع از فعل ایشان به مخالفین این اتفاق، خرده گرفته‌اند که نقد را بر نمی تابند و یا مگر وی حرف بدی زده بود؟! اصلا چرا دولت به خود گرفته و انقدر ناراحت است؟ اولا مگر نقد یا تخریب دولت و همفکرانشان در چنین تریبون‌هایی، اتفاقی کم‌تعداد یا غریب است که کسی از اصل نقد ناراحت شود؟!

بحث این است که جایگاه نماز مبارک عید سعیدفطر، جایگاه وحدت و همدلی همه گروه‌های سیاسی است، خواندن اشعاری تند با جملات و مفاهیمی مثل خودت رو گم نکن، سوخته غرب، سیلی خوردن از کوخ نشینان، دلباخته دشمن و...، که با کمترین اطلاعات سیاسی واضح است رئیس محترم جمهور و همفکران و حامیانش را مخاطب قرار داده است، نقض غرض و بی‌جاست. این حرکت غلط، اندر غلط بود همانگونه که اگر همین اشعار به هر دلیلی علیه آقایان رئیسی، احمدی‌نژاد و یا قالیباف بود.

سیاست بر مداح اهل بیت حرام نیست، اما آیا ورود مستقیم و تند به مباحث پر تنش سیاسی و انتخاباتی با استفاده از امانت منبر و جایگاه رفیع و محترم مداحی صحیح و بجاست؟ واقعا مداحان که معمولا فقط صدای زیبا و مهارتی بالا در اجرای ذکر مصیبت و شادی اهل بیت دارند، لزوما سیاستمدار و سیاست‌شناسان باصلاحیتی هستند و به صلاح است که عرصه نقادی تند و تیز سیاست داخلی و خارجی از فضای علمی وسیاسی و اختصاصی به دست آنان و مجالس پرشورشان سپرده شود؟ آنهم افرادی که بیشتر با احساسات و تهییج سروکار دارند.

اقدام ستاد برگزاری نماز عید نسبت به اعلام عدم بی‌اطلاعی از محتوای شعر و نظری راجع به اشعار نداشتن، توهین به مردم نیست؟ صدها هزار نمازگزار عید و میلیون‌ها بیننده از سوی برگزارکنندگان انقدر سبک شمرده شده‌اند که هر مداح انقلابی جوانی با «موضوع آزاد» به تریبون پرمخاطب نماز عید دعوت شود؟! بعد هم سایر استدلالات عجیب در عدم دخالت در سخنان سخنرانان! خوب اگر به آنچه طی بیانیه اعلام گردید معتقدید از ده‌ها هزار تریبون نماز عیدفطر در طی چندین سال یکبار هم آن را به علی مطهری نائب رئیس مجلس بدهید! نمی‌شود؟! صلاح نیست؟ چرا؟! مگر قرار است بی‌حساب و کتاب حرفی در تریبونی به این مهمی زده نشود؟ پس چرا به مداح دلواپس بصورت "موضوع آزاد "تریبون دادید؟ دیگر اینجا حساب و کتاب و بررسی و مصالح موضوعیت ندارد؟!

مردم را دست کم نگیرید!

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    همين كه تريبون مجلس و دارن واسه هفت پشتمون بسه ديگه واسه كساني كه واسه حكومت اسلامي يه قل دو قل را ميندازن
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      32 3
      هر چي تريبون انتخابي واس ما هر چي انتصابي و دستچين واسه شما.. فقط اميدوارم اگه همونارم از دست داديد نزنيد زير ميز.. از پديده اي كه من ميبينم اپوزيسون شدن هم وقتي دور از قدرت باشن بعيد نيست
    • فردوس توسی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      37 1
      مثل روز روشنه تشکل مسول نماز جمعه بشدت اصولگراست و مخالف اعتدال و اصلاحات همانطور که مرحوم هاشمی ممنوع از تریبون نماز جمعه شد و...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    چرا تريبون به امثال علي مطهري نميدن؟براي اينکه اين اقايون فکر ميکنن مملکت ملک طلق اونهاست ما هم يه مشت رعيت اونها.براي اينکه اقايون فکر ميکنن امکانات عمومي ارث پدري اونهاست. در غير اين صورت جواب سوال منو بدن که سهم ما مردم تهران که گرايش سياسيمون توي تمام اين انتخاباتهاي اخير مشخص شده ،از تريبونهاي عمومي چيه؟ما فقط وظيفه داريم پاي صنوقها بريم و حوزه هاي انتخاباتي رو شلوغ کنيمتا اقايون پوزشو بدن؟ياد نمازهاي جمعه مرحوم.هاشمي به خير مقايسه کنيد با وضعيت اسف بار نماز هاي جمعه فعلي رو.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      23 1
      احسنت. حق مطلب همینه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    32 4
    روحانی در تهران4میلیون رای داشت؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    31 3
    نون اینها در همین فحاشی هاست
  • بی نام RO ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    0 25
    زیرا تریبون بنا به گفته مسولش فقط دست دانشجویان و جوانان و احاد ملت میفته بدون گرایش خاصی ولی اقای مطهری جزء این افراد که گفتیم نیستن
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
      10 0
      چه میتوان گفت به امثال شما ؟سخنرانان ان تریبون بدون گرایش خاصن؟ شما دین رو بی خیال یه کمی آزاده باش
  • دانیال A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    21 0
    چرا تریبون را به من نمی دهند؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    28 0
    اینا همش بازیه اخوی.قبل از اینکه میکروفون رو بدن دست یک نفر، صد بار چک میکنند که چی باید بگه چی نباید بگه.اینا جنگ زرگریه اخوی.شما چه ساده این
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
    11 2
    آخه قربونت برم مطهری نماینده ی مردم هستش.... نمیشه که....