۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

مهر نوشت: دبیرکل ناتو از افزایش ۴.۳ درصدی بودجه ناتو خبر داده و گفت این سازمان تلاش می کند حملات سایبری را مانند یک زمینه نظامی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش آناتولی، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست مطبوعاتی خود در بلژیک گفت کشورهای عضو ناتو به افزایش هزینه های دفاعی خود برای ناتو ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد که طبق برآوردها این افزایش بودجه در سال ۲۰۱۷ حدود ۴.۳ درصد خواهد بود. بدین ترتیب در ۳ سال اخیر میزان بودجه کشورهای اروپایی عضو و کانادا برای ناتو مجموعا ۴۶ میلیارد بوده است.

استولتنبرگ در ادامه گفت: بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو باید افزایش پیدا کند. پس از سالها کاهش در سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش واقعی بودجه دفاعی بین اعضای اروپایی ناتو و کانادا برای ناتو بودیم. این مهم در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه پیدا کرد.

دبیر کل ناتو از موضع «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در خصوص اصرار وی بر افزایش سهم دیگر کشورها در بودجه ناتو تشکر کرده و گفت: کشورهای اروپایی افزایش بودجه ناتو را نه برای جلب رضایت آمریکا بلکه باید برای منافع ملی خودشان انجام دهند. گرچه کشورهای اروپایی خود برای افزایش بودجه ناتو تصمیم گرفته اند.

وی گفت : در مقر ناتو یک واحد اطلاعاتی جدید آماده فعالیت است و در داخل این مقر یک شعبه ترکیبی و واحد اطلاعاتی مربوط به تروریسم طی این هفته فعال خواهد شد. اقدامات ناتو در راستای مبارزه با تروریسم شامل چندین ابتکار متفاوت است. «رز گوته مولر»، معاون دبیر کل ناتو را به عنوان مسئول هماهنگی مبارزه این پیمان با تروریسم تعیین کردم. این انتصاب نشان می دهد که مبارزه با تروریسم از اولویت های اولیه ناتو است.

دبیر کل ناتو گفت: نشست ناتو با جلسه ای درباره افغانستان به پایان خواهد رسید. «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه در این نشست شرکت خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد: برنامه حمایت پایدار از کابل از تبدیل این کشور به مکانی برای فعالیت های تروریسم بین المللی ممانعت کرده است.

استولتنبرگ در خصوص تهدیدات سایبری در جهان گفت: حملات سایبری روز گذشته و ماه می اهمیت اقدامات ناتو در راستای افزایش قدرت دفاعی در مقابل حملات سایبری را اثبات کرد. ناتو در این راستا با متحدانش معلومات و تکنولوژی را به اشتراک می گذارد.

وی افزود: به اعتقاد ناتو حملات سایبری می تواند ماده پنجم پیمان را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر تلاش می کنیم حملات سایبری مانند نیروهای زمینی، هوایی و دریایی مانند یک زمینه نظامی مورد ارزیابی قرار گیرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =