مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت رئیس فقید مجمع جهانی شیعه‌شناسی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم دومین سالگرد شیخ‌علی انصاری‌نیا از طرف مجمع جهانی شیعه شناسی و دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در روز جمعه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد امام علی علیه‌السلام قم برگزار می‌شود.

آیت پیمان، رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی، به مناسبت دومین سالگرد شهادت جانبازِ اندیشمند، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی انصاری‌نیا بویراحمدی، پیامی به شرح زیر را صادر کرد:

«بسم رب‌الشهداء و الصدیقین

دومین سالگرد شهادت روحانی مجاهد و جانباز بااخلاص استاد شیخ علی انصاری‌نیا بویراحمدی را به امام زمان (عج) و زعمای حوزه و روحانیت معظم و جمیع دوستان و همکاران و خانواده و منسوبین آن عزیز سفر کرده تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

فقدان آن مرحوم که از تلاشگران ممتاز عرصه علوم و تحقیق و تدریس و تبلیغ معارف ناب اهل بیت و از مدیران نخبه و برجسته مراکز دینی بودند، حقیقتا ثلمه جبران‌ناپذیری برای حوزه‌های علمیه تشیع است. مجاهدت و اخلاص و سخت کوشی و خستگی ناپذیری او در اثبات حقانیت خلافت بلافصل امیرالمومنین (ع) و عشق و ارادت کم نظیر او به امیرالمومنین و ائمه طاهرین (علیهم‌السلام) و وقف کامل وجود خویش برای این هدف مقدس، اگر نگوییم بی‌نظیر حقیقتا کم نظیر بوده است.

او از اساتید نخبه و جوان‌ترین مدرس سطوح عالی بود که حکایت از نبوغ علمی و استعدادهای ویژه ایشان داشت و تألیفات و مقالات و آثار مکتوب ارزشمندی از خویش به یادگار گذاشت.

آن روحانی بسیجی و فرمانده ایثارگر دفاع مقدس در حالی که سال‌ها با عارضه ریوی و قلبی ناشی از سموم شیمیایی و همچنین چندین جراحت شدید ناشی از ترکش و تیر مستقیم دست و پنجه نرم می‌کرد، لحظه‌ای از کار و تلاش و مجاهدت علمی و تدریس و تألیف و تبلیغ دست برنداشت و تا لحظاتی قبل از لبیک گفتن دعوت حق با جد و جهد تمام، به فعالیت در زمینه مسئولیت علمی خویش اهتمام داشت.

تأسیس مجمع جهانی شیعه شناسی و موسسه اندیشه اسلامی و فعالیت گسترده علمی و آموزشی و چاپ و نشر کتب و نشریات تخصصی شیعه شناسی و امام شناسی و حمایت از مستبصرین و مبلغین بین‌المللی و برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های تخصصی عدیده و چاپ ۸۰ عنوان کتاب در اثبات حقانیت تشیع و دفاع از منشور عقاید شیعه که عمده آن را با هزینه شخصی انجام داده‌اند برگ‌هایی زرین از کارنامه پرافتخار آن روحانی جانباز است.

روحش شاد و راهش پر روهرو باد.»

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =