«خبرجنوب» نوشت: سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان در جریان تحقیقات به یک فقره سرقت مسلحانه دیگر در اصفهان اعتراف کرد.

در جریان تحقیقات پلیسی و قضایی از سارق مسلح بانک های شیراز و اصفهان وي به یک فقره سرقت مسلحانه دیگر نیز اعتراف کرد. این سارق شیک پوش به سرقت مسلحانه بانك تجارت شعبه دولت آباد اصفهان در سال 85 نیز اعتراف کرد. وی از بانک صنعتی شهرک مورچه خور در 12 اردیبهشت ماه 84، بانک ملی شعبه کمرگ هفتم آبان ماه 84، بانک رفاه خرزوق سیزدهم دی ماه 84، بانک رفاه دولت آباد سوم تیرماه 85، یک بانک دیگر در هشتم آبان ماه 85، بانک ملی شعبه نفت یازدهم دی ماه 85 البته به این بانک در سال 94 نیز دستبرد زده، بانک ملت صفه 18 مهرماه سال 86، موسسه سینا 23 اسفندماه 86، بانک تجارت سروش 28 اسفندماه 86 و یک بانک ملی دیگر شعبه شهرک جی در همان سال نیز دستبرد زده بود.
با توجه به اعترافات جدید این سارق حرفه اي تعداد سرقت های مسلحانه وی از بانک های اصفهان و شیراز به 23 بانک رسید.نخستين سرقت اين مرد از بانك هاي شيراز 22ارديبهشتماه 94اتفاق افتاد.حدود ساعت 10:30صبح او درحاليكه صورتش را با نقاب پوشانده بود و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك شد و با تهديد 44ميليون تومان پول نقد سرقت كرد و پا به فرار گذاشت.سرقت از بانكهاي شيراز ادامه يافت و دهم شهريور همان سال سارق مسلح به بانك ديگري در اين شهر دستبرد زد و ميليونها تومان به سرقت برد.
چند روز بعد او نقشهاش را تكرار كرد و اين بار بانك صادرات شعبه فرهنگشهر را هدف قرار داد. اين مرد در همه سرقتها از يك شگرد استفاده ميكرد و درحاليكه نقاب بهصورت و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك ميشد و با تهديد دست به سرقت پولهاي نقد ميزد و سوار بر يك پژو پارس فرار ميكرد.
بيش از 2سال از شروع سرقتهاي اين مرد گذشته بود و در اين مدتكارآگاهان پليس سايه به سايه در تعقيب او بودند اما هربار كه به وي نزديك ميشدند، مرد سارق با زيركي مخفيگاهش را تغيير ميداد و فرار ميكرد. با اين حال كارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در يكي از مناطق شيراز شناسايي كنند.
مأموران بهصورت نامحسوس محل تردد او را زيرنظر گرفتند تا اينكه موفق به شناسايي او شدند. مجرم تحت تعقيب به محاصره پليس درآمد. او به محض ديدن پليس با تلفن همراهش با همسرش تماس گرفت و از او خواست مداركي را كه در خانهشان موجود است از بين ببرد. همزمان مأموران وارد خودروي وي شدند و او را دستگير كردند. با دستگيري اين مرد محل زندگياش شناسايي شد و كارآگاهان به سرعت راهي آنجا شدند. همسر وي موفق شده بود مقداري از مدارك را بسوزاند اما تلاشاش براي از بين بردن بقيه آنها و همچنين اطلاعات لپتاپش بيفايده بود و مأموران موفق به بازيابي
اطلاعات آن شدند.
ماموران همچنين در مخفيگاه اين مرد 14دستگاه پوز، اسناد و مدارك جعلي، پلاكهاي جعلي، يك قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت و مقداري مهمات، انواع كلاه پوششي، كليدهاي مختلف براي سرقت خودرو، انواع شناسنامه و پاسپورتو مهرهاي جعلي ادارات دولتي و پوتين و كفش نظامي كشف كردند.
اين مرد در جريان سرقت از این 23 بانک در اصفهان و شیراز نزدیک به 700 میلیون تومان به سرقت برده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =