۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

«خبرجنوب» نوشت: دو جوان سارق با هم همدست شدند و به سبک یک فیلم سینمایی، شروع به زورگیری های سریالی با تهدید قمه در شیراز کردند.

چندی قبل یک مرد جوان با مراجعه به دادسرای شیراز در شکایتی مدعی شد در یکی از خیابان های شیراز در حال عبور بوده که در بین راه دو نفر، با زور و تهدید قمه اقدام به زورگیری از وی كرده و متواری شده اند.
اولين طعمه اين تبهكاران، مرد جواني بود كه چندي پيش به یکی از كلانتري های شیراز رفت و گفت كه دو نفر به زور و با تهدید قمه، اموالش را زورگيري كرده اند. وي در توضيح ماجرا گفت: دقايقي قبل كنار خيابان ايستاده بودم كه يك موتور مقابل من توقف كرد. به جز راکب، یک ترک نشین هم داشت كه كمسن و سال بود. يكي از آنها از من آدرس خياباني در آن حوالي را پرسيد.
من درحال توضيح دادن به آنها که سر و صورتشان را پوشانده بودند بودم که ناگهان یکی از آنها با تهديد قمه از من خواست هرچه پول دارم در اختيارشان قرار دهم. من كه حسابي شوكه شده بودم، پول و تلفن همراهم را به آنها دادم و آنها مرا رها کرده و فرار كردند.با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس محمدی دره شوری ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی شیراز قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به این پرونده با توجه به اطلاعات به دست آمده از مالباخته، کارآگاهان به بررسی موضوع پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که سارقان با سر و صورت پوشیده اقدام به زورگیری از مالباخته کرده و سپس متواری شده اند. بلافاصله با مطرح شدن این مساله ماموران احتمال دادند که این سارقان در زمینه اخاذی از مردم فعالیت دارند. با سرنخ هایی که شاکی در اختیار ماموران گذاشت آنها موفق به شناسایی هویت یکی از آنها شدند.
با شناسایی هویت یکی از متهمان ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی و پس از انجام هماهنگی های لازم قضایی
موفق شدند گروه سارقان زورگیر خشن كه دو جوان بودند را در آنجا دستگیرکنند.
با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه پلیس، شاکی پرونده پس از حضور در آنجا بلافاصله موفق به شناسایی هر دو نفر آنها شد و بیان کرد این افراد با زور اموال او را به سرقت برده اند.
با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباخته و کشف اسناد و مدارک هویتی از داخل مخفیگاه متهمان، در تحقیقات بعدی مشخص شد اسناد متعلق به افرادي است که آنها نیز به این شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته اند.
در ادامه متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به زورگیری به همین شیوه اعتراف کردند.
در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده های مشابه و شناسایی هویت صاحبان تعدادی از اموال و مدارک به دست آمده از مخفیگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که متهمان به شیوه های مختلف اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند.
یکی از مالباختگان ، هنگام مواجهه با متهمان گفت: چندی قبل در خیابانی خلوت در حال عبور بودم این افراد مرا به داخل کوچه ای بن بست كشاندند در آن لحظه قدری در برابرشان مقاومت کردم تا شاید آنها را از سرقت منصرف کنم اما آنها پس از سرقت تمامی وجوه نقدي كه همراه داشتم به سرعت از محل متواری شدند.
با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح متهمان به 15 فقره زورگیری در مناطق مختلف سطح شهر ،پرونده به دادسرا ارسال شد.دستور قضایی لازم از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر مالباختگان و شکات احتمالی ، در اختیار ماموران قرار گرفتند.
گفتنی است این پرونده در شعبه 10 بازپرسی دادسرای جنایی شیراز در دست بررسی است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =