بدهی ۴ هزار و ۸۹۲میلیاردی دولت به پیمانکاران آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت، ۴ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال پیمانکاران و بخش خصوصی استان بدهکار است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، تقی کهوریان در سمینار تخصصی اوراق تسویه خزانه که با حضور جمعی از پیمانکاران، اعضای هیات مدیره انجمن پیمانکاران پروژه های عمرانی و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد گفت: تا پایان سال ۹۲ بدهی دولت به پیمانکاران استان ۷ هزار میلیارد ریال بود که دولت یازدهم توانست ۵ هزار میلیارد ریال از آن را پرداخت کند.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۶ با استفاده و بکارگیری ابزارهای مالی پیش بینی شده در قوانین بودجه سنواتی در دولت دوازدهم سبب شود مطالبات و طلب بخش خصوصی و بدهی آن ها به دولت هر دو تسویه گردد.

معاون امورعمرانی استاندارادامه داد: این ابزارهای مالی شامل اسناد خزانه اسلامی و مرحله دوم آن اوراق تسویه خزانه قطعاً برا ایجاد شرایط تسویه حساب بدهی پیمانکاران به دولت،مشکلات آنان را بویژه در حوزه امور مالیاتی کاهش داده و حل نماید و همچنین توان مالی پیمانکاران را با پرداخت مطالبات آنان از دولت برای انجام و اجرای پروژه های عمرانی افزایش دهد.

غفار پور مدیرکل امور اقتصادی و داراریی استان نیز در این مراسم میزان اعتبارات اسناد خزانه در بودجه سال جاری را ۹.۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود:آذربایجان غربی در مدیریت بدهی استان توانسته است در سال گذشته مقام نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

خوش خلق دبیر انجمن پیمانکاران عمرانی استان هم از پیمانکاران به عنوان سربازان اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی باید در جهت حل مشکلات و مطالبات پیمانکاران اقدامات لازم را صورت دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =