ایرنا نوشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی موضوع شبه جزیره کره و فعالیت های تسلیحاتی کره شمالی را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در این ارتباط تلفنی بار دیگر راه های جلوگیری از پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی را بررسی و بر مقابله با تهدیدهای پیونگ یانگ تاکید کردند.

همزمان ترامپ تاکید کرد که آمریکا در صورتی که درگیری در منطقه شبه جزیره رخ دهد از متحدان خود با تمام قوا پشتیبانی خواهد کرد.

تلویزیون ژاپن با انتشار این خبر گزارش کرده است که طرفین از تهدیدهای موشکی کره شمالی بخصوص با توجه به افزایش برد موشک های این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفت که دولت ترامپ تضمین داده است که همه تلاش خود را برای حراست از امنیت منطقه بکار گیرد و این قابل تقدیر است.

طرفین همچین افزودند که باید با همکاری سازمان ملل و کشورهای چین، روسیه و کره جنوبی کاری کرد تا کره شمالی تهدیدها را کنار بگذارد.

بر اساس توافق طرفین در صورتی که جنگی شروع شود آمریکا باید با ارتش و قوای نظامی خود از ژاپن دفاع کند.

تارنمای ژاپن تایمز هم گزارش کرده است که در روزهای آینده نشستی میان دو کشور در واشنگتن برگزار می شود و در آن بار دیگر توکیو از واشنگتن تضمین خواهد گرفت که به این توافق پایبند باشد.

گزارش حاکی است که رهبران دو کشور به غیر از مساله کره شمالی در باره دیگر تحولات منطقه، جهان و امور مهم بین المللی بحث و رایزنی کرده اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =