مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در حوزه مد و لباس جزو ارزانترین فعالیت های اقتصادی و ارز آوری است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حمید قبادی در اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس گفت: عملکرد طراحان لباس می تواند موجب استقلال کشور در حوزه فرهنگی باشد.
وی افزود: متاسفانه برندهای خارجی در کشور ما جای این استقلال را گرفته اند که باید طراحان با عملکرد خود از افزایش این فرهنگ استعماری در کشور جلوگیری کنند.
مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف استعمارهای جهانی گفت: امروزه این دولت ها دنبال یکسان سازی گویش، پوشش و فرهنگ هستند.
وی ادامه داد: فعالیت مستمر در حوزه مد و لباس اصیل ایرانی می تواند موجب ایجاد اشتغال های مستقیم و غیرمستقیم به راحتترین وجه ممکن شود.
حمید قبادی با اشاره به فرهنگ تبریز اظهار داشت: آذربایجان و تبریز داری ظرفیت های بالایی است و باید این ظرفیت ها مدیریت و ساماندهی شود.
قبادی اظهار کرد: طراحان باید به لباس های اصیل اقوام ایرانی و مخصوصا آذربایجان مانند منطقه ارسباران و شاهسون توجه ویژه کنند چرا که زیباترین و پوشیدترین لباس های دراین منطقه از آذربایجان وجود دارند.
مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هرگاه بخواهیم به موضوعی در حوزه هنر و طراحی پرداخت کنیم کنیم باید ابتدا رابطه فرهنگ و هنر در مردم ایجاد شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان این عرصه اگر این مورد را در نظر نگیرند موفق نخواهند شد، گفت: امیدواریم که روزی بتوانیم بگوییم تمامی اجزای تشکیل دهنده این هنر و تولید از نخ استفاده شده تا طراحی آن متعلق به ایران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =